כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נערכו לפלישה הרוסית

נחשף: תוכנית האימונים הסודית של ה-CIA באוקראינה

אנשי CIA הגיעו כבר לפני מספר שנים לאוקראינה ופתחו בתוכנית אימונים צבאית בה הכשירו לוחמי עילית אוקראינים, אלו שכעת פוגעים ברוסים באופן קשה

נחשף: תוכנית האימונים הסודית של ה-CIA באוקראינה
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

מאז החלה הפלישה הגדולה של רוסיה לאוקראינה בחודש שעבר, הצבא האוקראיני הפתיע רבים בכך שבניגוד לתחזיות על קריסה מהירה, צבא אוקראינה מחזיק מעמד בערי מפתח נגד ההתקדמות הרוסית וגורם להרג רב של חיילים והורס ציוד רוסי רב. כך חושף אתר Yahoo. על פי הדיווח, הצבא האוקראיני טוען כי הרג שלושה גנרלים רוסים, כולל לפחות אחד שחוסל על פי דיווחים באש צלפים. האתר מעלה השערה לפיה הצלפים האוקראינים אומנו בתוכנית אמריקאית סודית.

לפי הפרסום, לפחות חלק מההתנגדות העזה של הכוחות האוקראינים מקורה בתוכנית אימונים סמויה של ה-CIA שהתגלתה כעת בחזית המזרחית של אוקראינה, כך אומרים גורמי מודיעין לשעבר ל-Yahoo News. הדיווח נמסר על ידי פקידים לשעבר, שכולם חפצו להישאר בעילום שם.

לאחר הפלישה של רוסיה ב-2014, צבא ארה"ב סייע להפעיל תוכנית אימונים לחיילים אוקראינים באזור המערבי של המדינה, הרחק מהחזית. תוכנית זו כללה גם הדרכה כיצד להשתמש בטילים נגד טנקים של Javelin ואימוני ירי צלפים.

אתר Yahoo News דיווח בינואר האחרון על יוזמת האימונים הסודית של ה-CIA עבור כוחות המבצעים המיוחדים של אוקראינה ואנשי מודיעין אחרים. תוכנית זו, שהחלה ב-2015, כללה גם הדרכה בנשק חם, טכניקות הסוואה ותקשורת סמויה. נחשף גם כי אנשי ה-CIA נסעו למזרח אוקראינה כדי לסייע לכוחות הנאמנים לשלטון בקייב במאבקם נגד רוסיה ובעלות בריתה הבדלניות.

כאשר אנשי ה-CIA נסעו לראשונה למזרח אוקראינה לאחר הפלישה הראשונית של רוסיה ב-2014, התוכנית שלהם הייתה כפולה. ראשית, הם נצטוו לקבוע כיצד הסוכנות תוכל לסייע בצורה הטובה ביותר בהכשרת אנשי כוחות מיוחדים אוקראינים להילחם בכוחות הצבא הרוסי ובבעלי בריתם הבדלניים, המנהלים מלחמה קשה נגד חיילים אוקראינים באזור דונבאס.

אבל החלק השני של המשימה היה לבחון את כוחם של האוקראינים עצמם, לפי גורמים לשעבר. הסוכנות הייתה צריכה לקבוע את "עמוד השדרה" של האוקראינים, כך אמר בכיר לשעבר ב-CIA. השאלה הייתה, "האם הם הולכים להתקפל, או הם הולכים לקום ולהילחם?" אמר פקיד לשעבר.

האוקראינים, כך דיווחו צבאות ה-CIA למפקדיהם, אכן היו מוכנים לקרב. פעילי ה-CIA לימדו את עמיתיהם האוקראינים את הכישורים הטובים ביותר ללוחמה לא סדירה, אמר פקיד מודיעין בכיר לשעבר. "ניסינו להתמקד באמת בתכנון מבצעי, אחר כך מיומנויות צבאיות קשות כמו קליעה ארוכת טווח - לא רק את היכולת לעשות את זה, אלא לדעת איך לעשות את זה בשדה קרב", אמר פקיד מודיעין בכיר לשעבר.

בגלל רגישות המשימה, בחרה הסוכנות לשלוח סוכנים מנוסים ובוגרים, אמרו גורמים לשעבר. אך הכללים היו ברורים: "ייעץ ותאמן, אבל אל תשתתף בעצמך בלחימה", אמרו גורמים לשעבר.

CIA אימונים מלחמת אוקראינה רוסיה סוכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד