י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דירוג: מי הם 165 היהודים הכי עשירים בעולם?

לארי אליסון הוא היהודי העשיר בעולם עם 43 מיליארד דולר • ראש העיר ניו יורק במקום השני ומייסדי גוגל במקומות 3-4 • וכמה שווים כולם יחד?ומי הפסיד מיליארדים?

ר' לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
ר' לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

מתוך 1,426 מיליארדרים החיים כיום בעולם, 165 הם יהודים, והונם המשותף מסתכם בסכום מדהים של 812 מיליארד דולר - כך עולה מדירוג היהודים העשירים ביותר בעולם של מגזין פורבס ישראל.

לפי נתוני פורבס, הגידול בהשוואה לשנה שעברה נרשם בעיקר בזכות העליות בבורסות השונות. הונו של לארי אליסון גדל ב-7 מיליארד דולר ל-43 מיליארד דולר, מייקל בלומברג הרוויח עוד 5 מיליארד דולר, וגידול חד במיוחד נרשם בהונם של מייסדי גוגל - לארי פייג' וסרגי ברין שהגדילו השנה את הונם בכ-4.3 מיליארד דולר לכ-23 מיליארד דולר.

גם הונו של לן בלווטניק, שרכש בשנה החולפת את כלל תעשיות, זינק ב-4.1 מיליארד דולר ל-16 מיליארד דולר.

על פי הדירוג, היהודי העשיר ביותר בעולם הוא מנכ"ל חברת אורקל לארי אליסון, אשר הונו מוערך ב-43 מיליארד דולר - 7 מיליארד דולר יותר מאשר היה שווה בשנה שעברה.

במקום השני ברשימה נמצא ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, אשר מוערך ב-27 מיליארד דולר. בלומברג עשיר ב-5 מיליארד דולר ממה שהיה לפני שנה הודות לביצועיה של בלומברג LP, חברת הנתונים הפיננסיים שייסד ב-1982. בבעלות בלומברג לפחות עשרה בתים במנהטן, בווסטצ'סטר קאונטי, בברמודה, בווייל ובהמפטונס.

במקום השלישי נמצא המיליארדר שלדון אדלסון, שעשה את הונו בעסקי ההימורים בארה"ב. הונו של אדלסון, בעליו של העיתון ישראל היום, מוערך על ידי פורבס בסכום של 26.5 מיליארד דולר, לאחר שמניותיו בחברת הקזינו סנדס עלו ב-20% מאז הקיץ שעבר.

הונו של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הידלדל ביחס לשנה שעברה בשל הנפקת המניות הלא מוצלחת של החברה בוול סטריט. אך צוקרברג, שמדורג במקום ה-16 ברשימת היהודים העשירים, עדיין שווה 13.3 מיליארד דולר.

הישראלי העשיר ביותר בעולם, עידן עופר, מופיע במקום ה-29 ברשימה. הונו של עופר, אשר באחרונה דווח כי הוא שוקל לעזוב את ישראל לטובת לונדון, מוערך ב-6.5 מיליארד דולר.

שוויה המוערך של שרי אריסון צמח ל-4.2 מיליארד דולר; אייל עופר, אחיו של עידן, הרוויח השנה עוד 200 מיליון דולר, ושוויו הגיע ל-6 מיליארד דולר; והונם של סטף ורטהיימר ומשפחתו גדל ב-200 מיליון דולר ל-4.4 מיליארד דולר.

והיו גם מי שהונם הצטמק - ובכל זאת, קשה לרחם עליהם: הונו בני שטיינמץ הצטמק השנה ב-1.8 מיליארד דולר והגיע ל-4.1 מיליארד דולר, לעומת 5.9 מיליארד דולר בשנה שעברה. הונו של היהלומן ואיש הנדל"ן לב לבייב, הצטמק השנה ב-200 מיליון דולר ל-1.5 מיליארד דולר. גם בשוויים של המיליארדרים של צ'ק פוינט נרשמה השנה ירידה: הונו של גיל שוויד פחת ב-250 מיליון דולר ל-1.65 מיליארד דולר, ואילו הונו של מריוס נכט פחת ב-200 מיליון דולר, והגיע למיליארד דולר.

קישורים:
לכתבה באתר פורבס - לחץ כאן
פורבס עשירים אליסון בלומברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד