ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"השתמש בסדרנים כמיליציה פרטית"

העימות החריג בפרסה: היועמ"שית של הכנסת נגד מיקי לוי

שבועיים לאחר העימות החריג בפרסה - היועצת המשפטית של הכנסת: ליו"ר הכנסת לא הייתה סמכות להורות על פינוי חה"כ שמחה רוטמן מהפרסה; חילופי הדברים הקשים החלו לאחר שיו"ר הכנסת הורה על פינויו של חה"כ רוטמן בניגוד לחוק

העימות החריג בפרסה: היועמ"שית של הכנסת נגד מיקי לוי
מיקי לוי צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק קבעה היום (רביעי) במכתב לחבר הכנסת שמחה רוטמן, כי יו"ר הכנסת מיקי לוי פעל בחוסר סמכות כאשר הורה, לפני כשבועיים, למאבטחים לפנותו מה"פרסה" המצויה מאחורי מליאת הכנסת.

לדבריה, "הסמכויות של יושב ראש הכנסת לשמירה על הסדר והביטחון במשכן אינן חלות כלפי חברי הכנסת לאור החרגתם מהחוק".

עוד כתבה היועצת המשפטית בתיאור השתלשלות האירועים כי חילופי המילים הקשות בין חה"כ שמחה רוטמן ליו"ר הכנסת החלו רק לאחר שהאחרון הורה על פינויו של ח"כ רוטמן מהפרסה באמצעות מאבטחים בחוסר סמכות.

מכתב זה של היועצת המשפטית נכתב בתגובה לפנייתו של חה"כ רוטמן בו דרש הבהרות וחידוד נהלים להתנהלות יו"ר הכנסת ואנשי משמר הכנסת ביחס לחברי כנסת במשכן.

מטעמו של חה"כ רוטמן נמסר: "היועצת המשפטית אמרה היום באופן ברור - 'יו"ר הכנסת לא יכול להשתמש בסדרני בכנסת כמיליציה פרטית כפי שטעה לחשוב חבר הכנסת מיקי לוי', אני מודה לה על ההבהרה החשובה ומקווה שבכך ימנעו מקרים דומים של הפעלת אלימות כלפי חברי כנסת בתוך המשכן".

"יש להצר על כך שבשל הכוחנות של הקואליציה בחלוקת המקומות בוועדות הכנסת, נמנעת הקמתה של וועדת האתיקה, ולכן אין ביכולתי להגיש תלונה כנגד יו"ר הכנסת על התנהלותו באירוע, באופן שפגע בכבוד הכנסת ובמעמד חבריה", הוסיף רוטמן.

כזכור, לפני כשבועיים דווח על עימות חריג בכנסת: בסמוך לשעה 6:00 בבוקר נכנסו כמה מחברי סיעת 'הציונות הדתית' למליאת הכנסת והחלו קוראים קריאות ביניים נגד הממשלה וחברי ימינה על כך שהם זונחים את הטיפול בנושא ישיבת חומש.

לאחר שהוצאו מאולם המליאה על ידי היו"ר מיקי לוי, הם המשיכו את הצעקות מהפרסה שמחוץ למליאה, כאשר הם החלו תוקפים גם את חה"כ ניר אורבך מימינה שהתפלל תפילת שחרית באותה שעה.

באופן חריג יצא יו"ר הכנסת מיקי לוי אל הפרסה והוציא את חברי הכנסת גם משם, לראשונה בהיסטוריה, דבר שהוביל לעימות בין חה"כ שמחה רוטמן ליו"ר הכנסת, כאשר רוטמן מכנה את לוי 'חצוף ומשוגע'.

העימות נמשך כמה דקות ובחלקיו כמעט והפך לעימות פיזי ביניהם, כאשר סדרני הכנסת ניסו להפריד בין הניצים ובמהלכו אחד מסדרני הכנסת אף נפצע כאשר נפל על הריצפה.

מיקי לוי מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד