י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חוששת לביטחונה האישי

העיתונאית שפרצה לשידור ברוסיה: "זה התקווה שלי"

מרינה אובסייניקובה, העורכת בערוץ הממלכתי הרוסי, שפרצה לשידור במחאה על הפלישה לאוקראינה סיפרה על חששותיה, על הישארותה ברוסיה ועל התקווה שלה בעקבות המעשה האמיץ שעשתה

העיתונאית שפרצה לשידור ברוסיה: "זה התקווה שלי"
הפגנה ברוסיה למען נבלני צילום: Unsplash

מרינה אובסייניקובה, העורכת בערוץ הממלכתי הרוסי, שפרצה שלשום לשידור במחאה על הפלישה לאוקראינה, הודתה היום (רביעי) כי היא חוששת מאוד לביטחונה האישי.

עם זאת, העורכת האמיצה הצהירה כי למרות חששותיה בכלל המעשה שעשתה והאיומים מהקרמלין - אין לה כוונה להימלט מרוסיה. היא גם הביעה תקווה כי מחאתה תעודד את העם הרוסי להיות "מודע יותר לתעמולה שזורמת מהקרמלין".

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס היא אמרה כי היא מקווה שלא יוגש נגדה כתב אישום.

כזכור, שלשום דווח כי מריה אובסייאניקובה, עורכת בתחנת הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה הסעירה בשעות האחרונות את העולם כשבמהלך שידור חי התפרצה לאולפן החדשות בעודה אוחזת בכרזה נגד המלחמה באוקראינה. "אל תאמינו לפרופגנדה, משקרים לכם", צעקה בשידור. בכרזה נכתב: "לא למלחמה. תפסיקו את המלחמה. אל תסמכו על תעמולה. הם משקרים לכם. הרוסים נגד המלחמה".

מרינה פוטרה ונלקחה למעצר ואף עלולה לקבל עונש של עד 15 שנות מאסר, זאת בעקבות החוקים החדשים שעברו לאחרונה בפרלמנט הרוסי ותכליתם לפי הצעת החוק, בלימת הפצת "פייק ניוז" במדינה. 

קודם מיצג המחאה האמיץ, צילמה מרינה אובסייאניקובה את ההודעה הבאה, שתורגמה על-ידי שלום בוגוסלבסקי והובאה בחשבון הטוויטר שלו: "מה שמתרחש עכשיו באוקראינה זה פשע ורוסיה היא התוקפן. האחריות על התוקפנות הזאת רובצת על מצפונו של אדם אחד - ולדימיר פוטין".

לדבריה, "אבי אוקראיני, אמי רוסיה והם מעולם לא היו אויבים. השרשרת על צווארי (בצבעי דגל אוקראינה ורוסיה) היא סמל לכך שצריך להפסיק מיד את מלחמת האחים הרצחנית".

היא התייחסה לשנים בהן עבדה בערוץ הממלכתי ואמרה כי "לצערי, בשנים האחרונות עבדתי בערוץ 1 ועסקתי בתעמולה עבור הקרמלין. עכשיו אני מאוד מתביישת בגלל זה. מתביישת בגלל שהרשתי להגיד שקרים מעל מרקע הטלוויזיה. מתביישת בגלל שהרשתי להפוך את הרוסים לזומבים. שתקנו ב-2014 כשכל זה רק התחיל. לא יצאנו להפגין כשהקרמלין הרעיל את נבלני. רק הבטנו בשתיקה על מעשיו של המשטר האנטי-אנושי הזה. ועכשיו כל העולם הפנה את גבו אלינו וצאצאינו לא יוכלו לשטוף את הבושה על מלחמת רצח האחים הזאת במשך 10 דורות".

יממה לאחר מכן, דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, תיאר את פעולת המחאה של עורכת החדשות שפרצה לשידור החי של ערוץ "רוסיה 1", כ"חוליגניות" - "בכל הנוגע לאישה הזו, מדובר בחוליגניות" מסר פסקוב.

אם זה לא מספיק, הדובר הגדיל לעשות ושיבח את הערוץ על "האיכות והאובייקטיביות" של תכניו. הערוץ נזכיר כפוף להוראות של השלטון הרוסי כיצד לסקר הכול. ובפרט את המלחמה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד