י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האיש של פוטין בגרמניה

הקנצלר לשעבר ואברמוביץ' נפגשו בחשאי במוסקבה

קנצלר גרמניה לשעבר, יו"ר ועדת בעלי המניות של חברת נורד סטרים גרהרד שרדר, קיים פגישה חשאית עם האוליגרך הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ' בסוף השבוע שעבר, בפברואר השנה מונה שרדר חברו של פוטין לדירקטוריון גזפרום

הקנצלר לשעבר ואברמוביץ' נפגשו בחשאי במוסקבה
רומן אברמוביץ צילום: פלאש 90

ה'בילד' הגרמני מדווח על פגישה סודית בין רומן אברמוביץ' וקנצלר גרמניה לשעבר גרהרד שרדר. הפגישה התקיימה ביום שישי האחרון במלון ליד הקרמלין. גם שרדר וגם אברמוביץ' נכנסו למלון דרך הדלת האחורית. השיחה, שנמשכה מספר שעות, התקיימה בסוויטת הקרמלין", נכתב בפרסום.

לפי הפרסום, במהלך שהותו במוסקבה נפגש שרדר גם עם עוזרו של הנשיא ולדימיר פוטין ולדימיר מדינסקי. נזכיר כי ב-10 במרץ הטילה ממשלת בריטניה סנקציות נגד אברמוביץ' - כל נכסיו, כולל מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי, שאותו עמד למכור, הוקפאו.

גם מתחם ההנצחה לזכר השואה בירושלים יד ושם השעה את שיתוף הפעולה עם אברמוביץ', אם כי מוקדם יותר יו"ר יד ושם דני דיין ו"דמויות ישראליות בולטים" נוספים פנו לארה"ב בבקשה שלא לכלול את האוליגרך ברשימת הסנקציות.

הסיבה להטלת הסנקציות על האוליגרך הייתה "קשרים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", אשר ב-24 בפברואר הכריז על תחילתו של פלישה לאוקראינה שמטרתו הוכרזה "להגן על אנשים שספגו בריונות. רצח עם על ידי משטר קייב במשך שמונה שנים". מיד לאחר הטלת הסנקציות של בריטניה נגד אברמוביץ', קרנות גידור אמריקאיות עם השקעות האוליגרך קיבלו צו להקפיא את נכסיו.

רומן אברומוביץ קרמלין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד