י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אלו הם התנאים העיקריים

דיווח: אוקראינה ורוסיה מגבשות הסכם שיוביל לסיום המלחמה

דיווחים בארה"ב על טיוטת הסכם שכולל 15 התחייבויות, בהן ויתור אוקראינה על שאיפותיה להצטרף לנאט"ו בתמורה לערובות ביטחוניות, והבטחה לא לארח בסיסים צבאיים זרים או כלי נשק בתמורה להגנה מבעלי ברית כמו ארה"ב, בריטניה וטורקיה | כל הפרטים והתנאים העיקריים

דיווח: אוקראינה ורוסיה מגבשות הסכם שיוביל לסיום המלחמה
ולודימיר זלנסקי/ולדימיר פוטין צילום: שלומי כהן, פלאש 90/קובי גדעון, לע"מ

אוקראינה ורוסיה עשו התקדמות משמעותית במשא ומתן לסיום הסכסוך ומדובר בהסכם שיכלול 15 נקודות, שיוביל למעשה להפסקת האש והנסיגה הרוסית. אחד התנאים העיקריים, קייב תכריז על נייטרליות ותאשר מגבלות על הכוחות המזוינים שלה, כך מדווח ה'פייננשל טיימס'.

ההסכם שעליו דנים האוקראינים והרוסים, יכלול ויתור על שאיפותיה של קייב להצטרף לנאט"ו והבטחה לא לארח בסיסים צבאיים זרים או להציב נשק בתמורה להגנה מבעלי ברית כמו ארה"ב, בריטניה וטורקיה, אמרו הגורמים המעורים במו"מ.

אופי הערבויות המערביות לביטחון אוקראינה, עדיין עלולים להוות מכשול גדול בפני כל הסכם, כמו גם מעמדם של השטחים האוקראינים שנתפסו על ידי רוסיה ב-2014.

למרות שמוסקבה וקייב הודיעו כי התקדמו בתנאי ההסכם, גורמים רשמיים אוקראינים נותרו סקפטיים והם חוששים שמוסקבה עלולה לקנות זמן כדי לארגן מחדש את כוחותיה ולחדש את המתקפה שלה. נכון להיום, פוטין לא הראה שום סימן לפשרה ונשבע שמוסקבה תשיג את כל מטרות המלחמה שהציבה לעצמה על אדמת אוקראינה. פוטין אמר: "לעולם לא נאפשר לאוקראינה להפוך למעוז של פעולות אגרסיביות נגד ארצנו".

מיכאילו פודוליאק, יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר ל'פייננשל טיימס' כי כל הסכם יהיה כרוך בכך ש"חיילי הפדרציה הרוסית בכל מקרה יעזבו את שטחה של אוקראינה" שנכבשו מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר.

על פי הדיווח, אוקראינה תשמור על כוחותיה המזוינים, אך תיאלץ להישאר מחוץ לבריתות צבאיות כמו נאט"ו ולהימנע מאירוח בסיסי צבא זרים בשטחה. למרות ההתקדמות בשיחות השלום, ערי אוקראינה ספגו הפגזות כבדות אתמול בלילה, ואוקראינה הודיעה היום, שהיא פותחת במתקפה נגדית נגד פולשים רוסים.

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד