כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשש באילת: בכל רגע יתכן ירי מסיני • ארגון סלפי קיצוני נטל אחריות

ירי הרקטות הבוקר לעיר הדרומית, הפר את שלוות רבבות הנופשים בה • מצרים הכחישה בתחילה כי הירי בוצע משטחה, אך בהמשך החלה בביצוע סריקות מקיפות • ארגון סלפי קיצוני נטל אחריות לביצוע הירי, כתגובה על חיסול 2 מחבלים • 'כיפת ברזל' שהוצבה בעיר זיהתה את הירי אך לא יירטה אותו

הרקטה באילת. צילום: משטרת ישראל
הרקטה באילת. צילום: משטרת ישראל

ירי הרקטות הבוקר (ד) לעבר אילת, והעובדה שכבר לפני שבוע הוצבה בעיר מערכת 'כיפת ברזל', מכניסה ללחץ את תושבי העיר ואת עשרות אלפי הנופשים המגיעים אליה בתקופה זו של השנה.

טרם ידוע מדוע לא הצליחה 'כיפת ברזל' ליירט את הרקטות, זאת למרות שזיהתה אותן.

מפקד משטרת אילת, ניצב משנה רון גרטנר, אמר בעקבות המתקפה: "העיר ממשיכה להתנהל בשגרה, הפעילות הרגילה בעיר ממשיכה, אילת צריכה ללמוד לחיות עם המצב הנתון. מערכת ההתרעה מאפשרת להגיע באופן בטוח אל המרחבים המוגנים". גרטנר הבהיר כי המקלטים יישארו פתוחים.

גורמים מצריים ניסו תחילה, במהלך שעות הבוקר והצהריים המוקדמות, לטעון כי הירי לא בוצע מחצי האי סיני, טיעון מגוחך, הן לאור המרחקים והמיקומים האפשריים, והן לאור קן הטרור שהתפתח בתקופה האחרונה בסיני, בסיועם האדיב של ארגוני טרור בינלאומיים ותושביה הבדואים של סיני.

עוד בנושא:
רקטה נפלה בקרבת מקום מגורים באילת

מאוחר יותר, הודיעו המצרים כי הם סורקים את אזורי הגבול ומהדקים את הפיקוח בהם. הם קראו גם לנציגי השבטים הבדואים לפקוח עין על תנועות חשודות באזור.

בשעות הצהריים הודיע הארגון 'מועצת שורא אל-מוג'אהידין' כי הוא נוטל עליו את האחריות לביצוע הירי. בהודעה שפרסם הארגון נטען כי הוא שיגר שתי רקטות גראד לעבר אילת כתגובה ל"מתקפה של צה"ל על מפגינים שמחו על מותו של אסיר פלסטיני", כוונתם, ככל הנראה, לחיסולם של שני מחבלים שהשליכו בקבוק תבערה על עמדת צה"ל סמוך לעינב לפני שבועות אחדים.

מדובר בארגון סלפי קיצוני, הפועל הן מעזה והן מסיני, והוא גם האחראי לירי הרקטות לעבר ישראל בזמן ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה.
אילת רקטות ירי כיפת ברזל ארגון סלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד