ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הרוסים זועמים

ג'ו ביידן על ולדימיר פוטין: "פושע מלחמה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פושע מלחמה" על פלישתו לאוקראינה השכנה. "אני חושב שהוא פושע מלחמה", אמר ביידן אמש לשאלת עיתונאי על פוטין בבית הלבן

ג'ו ביידן על ולדימיר פוטין: "פושע מלחמה"
ולדימיר פוטין וג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שובר את הכלים לחלוטין ומכנה את מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין - "פושע מלחמה", את הדברים אמר אמש (רביעי) לאחר אירוע בבית הלבן שהוקדש למאבק באלימות במשפחה. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי ביידן "דיבר מהלב" לאחר שראה צילומי טלוויזיה של "פעולות ברבריות של דיקטטור אכזרי לאורך פלישתו למדינה זרה".

סאקי ציינה כי "הליך משפטי עדיין מתנהל במחלקת המדינה" בנוגע לנוסח משפטי של "פשעי מלחמה" שביצעה רוסיה באוקראינה. עד כה, אף פקיד אמריקאי לא השתמש בפומבי במונחים "פושע מלחמה" או "פשעי מלחמה", בניגוד למדינות אחרות או ארגונים בינלאומיים.

ראש האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, תיאר בשבוע שעבר את המצב כ"פשע מלחמה מחריד" אחרי הפצצה רוסית על מתחם ששיכן בית חולים ליולדות ובית חולים לילדים במריופול - עיר שספגה עד כה את מירב הקורבנות, מעל 2,000 במספר.

הקרמלין זעם על דבריו של נשיא ארה"ב ובתגובה רשמית נאמר: "זה בלתי מתקבל על הדעת ובלתי נסלח, אנו רואים רטוריקה כזו כבלתי מתקבלת על הדעת וכבלתי נסלחת על ידי ראש מדינה שהפצצות שלה הרגו מאות אלפי אנשים ברחבי העולם", כך אמר דובר נשיא רוסיה, דמיטרי פסקוב.

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד