י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה"

עם ישראל חוגג את הפורים בקיום מצוות היום בהתעלות והתרוממות

לצד השמחה והחדווה בימים מרוממים אלו נקראים ישראל עם קדושים לנצל שעות נשגבות אלו ולהעתיר עבור יהודי אוקראינה הנצורים בבתיהם או במחנות הפליטים | מחר פורים דמוקפין החל השנה ביום שישי, נקרא הציבור לתכנן מראש את סדר היום שלא ייגרם חשש חילול שבת רח"ל

עם ישראל חוגג את הפורים בקיום מצוות היום בהתעלות והתרוממות
קריאת המגילה אמש במירון צילום: David Cohen/Flash90

אמש בפרוס פורים דפרזים תשפ"ב קיימו מאות אלפי בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם בארץ ובכל רחבי תבל את מצוות היום בקריאת המגילה, והבעת שמחה והודיה לא־ל עליון על רוב נסיו וחסדיו לעם ישראל בימים ההם בזמן הזה. היום – חג הפורים, יקיים עם ישראל בחביבות ובשמחה יתירה, גם את שאר מצוות היום: משלוח מנות איש לרעהו, להרבות אהבה ואחוה בין אחד למשנהו, יחד עם קיום מצוות סעודת היום ומשתה היין, להבעת השמחה הפורצת גבולות ביום גדול ונעלה זה בהתעלות ובהתרוממות הרוח.

יחד עם זאת, יקיימו המוני בית ישראל בשמחה ובהתלהבות את מצוות היום במתן 'מתנות לאביונים' בהידור, כשכל אחד ואחד יוזיל מכספו לצרכי צדקה וירים את תרומתו קודש לאביונים כמאמרם ז"ל 'עיניהם של עניים נשואות למקרא מגילה'.

לצד השמחה והחדווה בימים מרוממים אלו נקראים ישראל עם קדושים לנצל שעות נשגבות אלו ולהעתיר ולהתחנן עבור יהודי אוקראינה הנצורים בבתיהם או השוהים במחנות הפליטים. כך גם עבור ישועת הכלל והפרט כשכלל ישראל בכל מקומות מושבותיו זקוק לרחמים רבים, להינצל מכל אויביו ורודפיו מבית ובחוץ.

היום במהלך היום יתקיימו סדר לימוד 'אבות ובנים' בכל אתר ואתר במסגרת ישיבת 'מרדכי הצדיק', כשרבבות תלמידי חמד ימלאו את בתי הכנסת ובתי המדרש ויקבעו שעה ללימוד התורה הק' יחד עם אבותיהם.

במקומות רבים יאמרו בסיום הלימוד את תפילת אבות על הבנים המיוחס להשל"ה הק', כדי לעמוד בתפילה להצלחת צאצאים בשעה נשגבה זו כששערי שמים פתוחים לרווחה. בחצרות האדמו"רים ובהיכלי הישיבות יערכו התכנסויות ברוב עם בשירה וזמרה בליווי כלי זמר, ובקיום מנהגי הקודשכמסורה לנו מדור דור כפי שהנהיגו צדיקי וקדושי עליון, כאשר הימים האלה נזכרים ונעשים ברוב סגולתם להמשכת ישועות לעם עולם.

בכינוסים הנערכים לכבוד היום יזמרו וירננו ויודו לא־ל חי על גודל רחמיו וחסדיו עם עמו בית ישראל, תוך בקשה ותפילה שהרחמן יעשה לנו ניסים ונפלאות כימים ההם בזמן הזה להינצל מאויבי נפשנו ולהחיש את לנו גאולתנו ופדות נפשנו בישועת הכלל והפרט.

מחזה משובב לב זה, חוזר ונשנה הערב בעיה"ק ירושלים ביום פורים דמוקפים, כאשר תושבי עיה"ק והמקדש, העיר המוקפת חומה מימות יהושע בן נון, יתכנסו בה לקריאת המגילה ויקיימו אף הם במשך יום מחר כדת מצוות היום, בהידור ובשלימות, בשירה ובזמרה, בהלל והודיה, כאשר אל עיה"ק נוהגים להגיע קהל המונים משאר ערי ישראל המבקשים להמשיך את שמחת החג בעיר הקודש והמקדש פלטרין של מלך, מתוך ציפיה לראות מהרה בשמחת ירושלים כאשר במהרה יגילו בה כל אוהביה בשמחה השלמה בבנין בית הבחירה בב"א.

השנה, בה חל פורים דמוקפין בערב שבת קודש, נקרא הציבור שמתכנן לעלות לירושלים או לצאת ממנה לתכנן מראש את סדר היום ולעשות הכל מבעוד מועד שלא יהיה ח"ו חשש חילול שבת.

פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד