י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברזולוציה מדהימה

הטלסקופ העצום צילם תמונה ממרחק 1.6 מיליון קילומטר

טלסקופ הענק ג'יימס ווב שלח לראשונה תצלום של כוכב תוך שימוש בכל 18 מראותיו. בנאס"א פרסמו את התמונה לאחר שהשלימו צעד קריטי בכיול כל המראות בכלי

הטלסקופ העצום צילם תמונה ממרחק 1.6 מיליון קילומטר
צילום הכוכב מטלסקופ ווב צילום: נאס"א

טלסקופ החלל ג'יימס ווב הפיק אתמול (רביעי) תמונה ראשונה של כוכב מרוחק, תוך שימוש בכל 18 מראותיו. סוכנות החלל האמריקנית נאס"א פרסמה את התמונה לאחר שהשלימה צעד קריטי בכיול כל המראות בכלי. כך הפך הטלסקופ למראת-ענק, כשהוא מסוגל לצלם את הצילומים האסטרונומיים החדים ביותר עד כה. הטלסקופ מרוחק כ-1.6 מיליון קילומטרים מכדור-הארץ.

צילום הכוכב מטלסקופ ווב

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', לצורך הכיול, החליטה נאס"א לעשות שימוש ב"כוכב גנרי" בגלקסיה שלנו - כך הוסבר במסיבת עיתונאים שערכה סוכנות החלל האמריקנית. הכוכב עמום פי 100 מגבול יכולת העין האנושית. בנאס"א לא מסרו מה היה מרחק של הכוכב מכדור הארץ, והוסיפו שהוא נבחר כי רמת הבהירות שלו התאימה לתהליך של כיול המראות. 

בסוף חודש דצמבר נאס"א שיגרה ממתקנה בגיאנה הצרפתית את טלסקופ החלל ג'יימס ווב - הטלסקופ הגדול והמשוכלל ביותר שנשלח אי פעם לחלל. הפרוייקט שאפתני והמהפכני של סוכנות החלל האמריקנית, נחשב לפרויקט המדעי היקר בהיסטוריה והוא נאמד בשווי של כ-9 מיליארד דולר.

חלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד