י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחסום אש ובקבוקי תבערה

עונשי מאסר לשלושה מתפרעים בירושלים

בית המשפט גזר על נביל סדר כשלוש שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי, זאת לאחר שהורשע בין היתר בגין התפרעות בעיר העתיקה לפני כשנה וחצי. על עלאא נגיב נגזרו שנתיים וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי ועל זכריה בקרי, נגזרו שנה ושמונה חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי בגין אותו אירוע

עונשי מאסר לשלושה מתפרעים בירושלים
אילוסטרציה צילום: רועי אלימה / פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים (כב' השופטת תמר בר - אשר) גזר על נביל סדר כשלוש שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי, זאת לאחר שהורשע בין היתר בגין התפרעות בעיר העתיקה לפני כשנה וחצי. על עלאא נגיב נגזרו שנתיים וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי ועל זכריה בקרי, נגזרו שנה ושמונה חודשי מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי בגין אותו אירוע.

על פי כתב האישום המתוקן, לפני כשנה נפגשו הנאשמים עם מוסטפא אבו סנינה בעיר העתיקה בירושלים וזאת כדי לירות זיקוקים לעבר מצלמות המשמשות לאבטחת המקום. הנאשמים הציתו רהיטים בכדי ליצור מחסום אש שימנע מכוחות המשטרה להגיע אליהם ולתפוס אותם.

בהמשך יידו בקבוקי תבערה, בין היתר לעבר המצלמות המוצבות במקום ולעבר עמדת המשטרה שהייתה ריקה באותה שעה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים ושל מוסטפא נגרם נזק רב לרכוש. מספר ימים לאחר האירוע נפגשו הנאשמים ומוסטפא וסיכמו ביניהם כי אם ייעצרו הם לא יודו ולא יפלילו אחד השני.

שלושת הנאשמים הורשעו במסגרת הסדר טיעון, ללא הסכמה עונשית, בביצוע עבירות של החזקת נשק בצוותא, ניסיון הצתה שנעשה בצוותא, מעשה פזיזות ורשלנות שנעשה בצוותא, התפרעות, וסיוע לניסיון הצתה בצוותא- כל אחד על פי חלקו.

מוסטפא אבו סנינה הורשע בביצוע עבירות של הצתה, סיוע לניסיון הצתה שנעשה בצוותא, פזיזות ורשלנות שנעשה בצוותא והתפרעות ונגזר עליו בינואר האחרון כשנתיים מאסר, מאסר על תנאי וקנס כספי.

בגזר הדין נקבע כי "העבירות שנעברו פוגעות בביטחון הציבור וטומנות בחובן סיכון לגוף ולרכוש. כמו כן מדובר בעבירות הפוגעות בסדר הציבורי ובעיקרון שלטון החוק".

גזר דין מזרח ירושלים מתפרעים מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד