י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פרובוקציה ילדותית"

זלנסקי קורא לאוקראינים להיכנע? הרשתות החברתיות מתערבות

פייסבוק, יוטיוב וטוויטר הודיעו על הסרת סרטון מזויף של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מהפלטפורמות שלהן, בו הוא כביכול קורא לעם האוקראיני להיכנע לכוחות הרוסים. זלנסקי: "באשר לפרובוקציה הילדותית האחרונה המציעה לנו להניח את נשקנו, אני רק יכול להמליץ לכוחות הרוסיים להניח את נשקם ולחזור הביתה. אנחנו בבית ומגנים על אוקראינה"

זלנסקי קורא לאוקראינים להיכנע? הרשתות החברתיות מתערבות
ולודימיר זלנסקי צילום: צילום מסך

הרשתות החברתיות פייסבוק, יוטיוב וטוויטר הודיעו אמש (רביעי) כי הסירו סרטון מזויף של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי מהפלטפורמות שלהן, כחלק ממניעת הפצת פייק ניוז על המתרחש במלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

הסרטון נוצר באמצעות טכנולוגיית דיפ פייק (Deepfake). על פי הדיווח של רשת Sky News, הסרטון המזויף הופיע לראשונה באתר החדשות האוקראיני TV24 לאחר שהאתר נפרץ. בסרטון ניתן לראות את זלנסקי מדבר וקורא לעם האוקראיני להיכנע לפלישה הרוסית, תוך שהוא עומד מאחורי פודיום הנשיא ולפני הרקע הרשמי של משרדו.

הסרטון המזויף של הנשיא האוקראיני מתפרסם מספר שבועות לאחר הצהרתה הרשמית של ממשלת אוקראינה המזהירה חיילים ואזרחים מפני הופעתם של סרטונים מזויפים ברחבי הרשת.

ממשלת אוקראינה אף הזהירה באופן ממוקד מפני הופעתם של סרטוני כניעה מסוג זה: "כמעט בלתי אפשרי להבחין בין סרטונים שנוצרו באמצעות טכנולוגיית דיפ פייק לבין סרטונים אמיתיים. שימו לב! מדובר בזיוף! היו סמוכים ובטוחים - אוקראינה לא תיכנע!".

הנשיא זלנסקי הגיב בעצמו למתרחש, ופרסם סרטון רשמי בחשבון האינסטגרם שלו בו הצהיר כי מדובר בסרטון מזויף בדמותו: "באשר לפרובוקציה הילדותית האחרונה המציעה לנו להניח את נשקנו, אני רק יכול להמליץ לכוחות הרוסיים להניח את נשקם ולחזור הביתה. אנחנו בבית ומגנים על אוקראינה".

ראש מחלקת מדיניות האבטחה של מטא, נתנאל גלייכר, מסר בעקבות הסרת הסרטון: "מוקדם יותר היום הצוותים שלנו זיהו והסירו סרטון דיפ פייק מזויף המראה את נשיא אוקראינה זלנסקי בהצהרה שמעולם לא אמר באמת. הסרטון הופיע לראשונה באתר חדשות שעל פי הדיווחים נפרץ, ואז התחיל להופיע ברחבי הרשת".

דובר יוטיוב אייבי צ'וי מסר:"הסרטון המזויף וההעלאות החוזרות לפלטפורמה הוסרו באופן גורף כיוון שהוא מפר את מדיניות המידע השגוי של החברה. נאפשר את העלאת הסרטון רק אם הוא מספק בנוסף מסר חינוכי, הקשר דוקומנטרי, מדעי או אומנותי".

דובר טוויטר מסר: "החברה עוקבת באופן שוטף אחר שיתוף הסרטון ברחבי הפלטפורמה תוך שהיא נוקטת בפעולות אכיפה במקרים בהם הפצת הסרטון מפרה את מדיניות החברה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי פייסבוק טוויטר יוטיוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד