י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מתקפת טרור? • חומר מורעל נשלח לאובמה

נשיא ארה"ב וסנטור רפובליקני קיבלו מכתבים שהכילו את הרעל ריצין, המסוגל לגרום למוות מהיר • הבולשת האמריקאית דיווחה כי עצרה חשוד בשליחה שלושה מכתבים

אובמה בישראל. צילום: פלאש 90
אובמה בישראל. צילום: פלאש 90



ה-FBI הודיע הערב (ד) כי החומר החשוד שנשלח במעטפה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, התגלה כרעל מסוג ריצין, בדומה לחומר שנשלח לסנאטור רפובליקני. בהודעה נאמר עוד כי לא נמצא קצה חוט המקשר בין המעטפות שנשלחו לבין הפיגוע שבוצע במרתון בוסטון ביום שני.

השירות החשאי, המופקד על ביטחונו של אובמה, אמר מוקדם יותר היום כי מכתב ובו "חומר חשוד" נשלח לנשיא. על פי הפרסום, המכתב אותר בעמדת השיקוף הביטחוני, בטרם הגיע לידיו של האזרח מספר אחת בארה"ב.

"המכתב שהיה מיועד לנשיא הגיע אתמול למתקן בידוק הדואר המיוחד שנבנה לאחר מתקפת האנטרקס ב-2001, ונשלח משם לבדיקות נוספות במעבדה", סיפר בראיין לירי, דובר השירות החשאי. עוד הוא ציין כי "ה-FBI פתח בחקירת האירוע".

מקרה דומה התרחש אתמול, לאחר שמכתב עם רעל נשלח לסנאטור רפובליקני. משטרת הקפיטול בוושינגטון פתחה בחקירה אחרי שמעטפה שכללה את הרעל הקטלני ריצין נשלחה למשרדו של הסנאטור, כאשר ארצות הברית עדיין מנסה להתאושש מהפיגוע במרתון בבוסטון.

המעטפה החשודה הייתה ממוענת למשרדו של הסנאטור הרפובליקני ממסצ'וסטס, רוג'ר וויקר, אולם היא אותרה אתמול אחר הצהריים במתקן למיון דואר לפני שהגיעה ללשכה. בדיקות העלו כי המכתב, שנשלח מממפיס, מכיל את רעל הריצין - שיכול לגרום למוות בתוך 36 שעות, והוא נשלח לבדיקות נוספות.

כאמצעי אבטחה, החליטו גורמי הביטחון לפנות שני בנייני משרדים של הסנאט. בסוכנות הידיעות רויטרס נמסר כי משטרת הקפיטול מתחקרת אדם בנוגע למעטפת הרעל.

הבולשת האמריקאית ה-FBI דיווחה הלילה (חמישי) כי עצרהחשוד בשליחת המכתבים: פול קווין קרטיס. החשוד נעצר בביתו בעיר קורינתוס, מיסיסיפי.

לפי החשד, קרטיס "אחראי לשליחת שלושה מכתבים שנשלחו בשירות הדואר של ארה"ב, שהכילו חומר גרגירי שנבדק ונמצא כרעל ריצין", נמסר.

הפיגוע. צילומסךצילום: הפיגוע. צילומסך
הפיגוע. צילומסך


נעצר חשוד במעורבות בפיגוע בבוסטון

אדם נעצר בחשד למעורבות בפיגוע שלשום (ב) במרתון בוסטון – כך דיווחה הערב (ד) רשת CNN. על פי הדיווח, החשוד הובא לבית המשפט.

גורם ברשות הפדרלית מסר כי המעצר נעשה לאחר שנחקרו תמונות מתוך שני סרטי וידאו. גורם בכיר שתודרך בנוגע לחקירה אמר מוקדם יותר, כי לרשויות יש תמונה של החשוד מחזיק - ואולי אף מניח - שקית שחורה במקום בו התפוצץ המטען השני בקו הסיום של מרתון בוסטון, שהביא למותם של שלושה בני אדם ופצע 176 נוספים.

הגורם הוסיף כי תמונתו של החשוד הוצאה ממצלמת האבטחה של הכלבו 'לורד אנד ספנסר', הממוקם מעבר לכביש בו התרחש הפיצוץ שלשום, שהציגה תמונה ברורה של הזירה – כך דיווחה רשת CNN.

לאחר שיצא ממפקדת ה-FBI סיפר מפקד משטרת בוסטון, אד דיוויס, כי החוקרים "עובדים קשה וההתרחשות שם רבה", אך לא סיפק מידע נוסף בנוגע להתקדמות החקירה.
טרור רעל ריצין מתקפה מכתבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד