י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
80% מהדירות נפגעו

50-100 פצצות ביום: עשרות הרוגים בתקיפה רוסית בבית ספר: פינוי הפצועים מהתיאטרון נמשך

נמשכים ניסיונות איתור הניצולים בבניין התיאטרון שהופגז בעיר מריופול שבו שהו מאות משפחות, זקנים, נשים וילדים שנותרו ללא קורת גג ומצאו במקום בית מחסה זמני עד יעבור זעם. במקביל הופגז בית ספר ליד חרקוב ובמקום עשרות הרוגים ופצועים | כ-80% מהעיר חרקוב הופגזה

50-100 פצצות ביום: עשרות הרוגים בתקיפה רוסית בבית ספר: פינוי הפצועים מהתיאטרון נמשך
הפגזות בחרקוב צילום: מועצת העיר חרקוב

לפחות 25 בני אדם נהרגו, ועוד כ-25 נפצעו מפגיעת טילים של צבא רוסיה בבית ספר ומרכז תרבות ליד העיר חרקוב. במקביל נמשכים מאמצי ההצלה בעיר מריופול, בעוד רשויות החירום מחפשות אחר ניצולים בבניין התיאטרון שהופגז כשבו שהו אתמול מאות פליטים מחוסרי בית, כולל קשישים, נשים וילדים.

הרשויות במריופול אמרו כי גם יממה אחרי, עדיין לא ניתן להעריך את מנין הנפגעים בתקיפה האווירית על התיאטרון שבו מאות בני אדם מצאו מחסה. בינתיים הרוסים הפציצו בית ספר, עשרות נהרגו ועשרות נפצעו.

המצב במריופול קריטי, העיר נמצאת במצור כבר 16 ימים, יותר מ-350,000 תושבי מריופול ממשיכים להסתתר במקלטים ובמרתפים מפני הפגזה מתמשכת של כוחות הכיבוש הרוסיים. בממוצע, 50 עד 100 פצצות אוויר מוטלות על העיר מידי יום. ההרס עצום, לפי הערכות ראשוניות, כ-80% ממלאי הדירות בעיר נהרס, מתוכם כמעט 30% לא ניתנים לשיקום, הוי אומר שיצטרכו להקימם מחדש.

משרד ההגנה האוקראיני פרסם כי "הכוחות המזוינים של אוקראינה ממשיכים להחזיק בגבורה בהגנה על מריופול ולהדוף את התקפות האויב, המגנים האוקראינים נלחמים על כל רחוב".

במהלך היומיים האחרונים החלו תושבי מריופול לצאת מהעיר בתחבורה פרטית לכיוון ברדיאנסק ולאחר מכן לזפוריז'יה. בסך הכל נמלטו מהמצור במריופול כ-6,500 מכוניות. בסך הכל יצאו ממריופול כ-30,000 איש ברכבם.

ההפגזה המרושעת אתמול הרסה את תיאטרון הדרמה ובניין בו היתה בריכה, מאות אנשים, רובם נשים, ילדים וזקנים, הסתתרו במקומות אלו עקב הפגזות בלתי פוסקות. אתמול והיום, למרות ההפגזות החילוץ נמשך. מידע על מספר הקורבנות עדיין נמצא בבירור.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד