י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשש לגזירת הגיוס

ארגז תינוקות ותעודת פטירה: מנסים לחצות את הגבול בדרכים יצירתיות

אדם נתפס מנסה לחצות מאוקראינה למולדובה כשהוא מסתתר בקופסת בגדי תינוקות, אדם נוסף נעצר לאחר שזייף תעודת פטירה של אשתו. וזאת לאחר שאוקראינה הטילה חוק גיוס שכל הגברים חייבים להישאר כדי להגן על המדינה מפני תוקפנות רוסית | צפו

ארגז תינוקות ותעודת פטירה: מנסים לחצות את הגבול בדרכים יצירתיות
החייל שנתפס צילום: שירות משמר הגבול הממלכתי של אוקראינה

גבר אוקראיני נתפס כשהוא מנסה לברוח מהמדינה כשהוא מסתתר בערימה של בגדי תינוקות, לאחר שהנשיא וולודימיר זלנסקי הכריז שכל הגברים חייבים להישאר ולהילחם למען ארצם נגד רוסיה.

בתיעוד נראים מזוודות לילדים עם הגבר בפנים בגבול אוקראינה-מולדובה, לשם ניסה להבריח את עצמו. אבל השומרים במחסום עצרו את רכב הרנו, שהיה נהוג על ידי אישה עם שני ילדיה. לאחר שפתחו בבדיקה יסודית של הרכב, מצאו השומרים בתוכו נוסע חריג. שוטרי הגבול שמו מנעול על ההגה, ומנעו מהאישה לנסוע.

מסתבר כי האיש ברח מהפקודה מהרשויות האוקראיניות שכל הגברים יישארו ויילחמו נגד רוסיה. זלנסקי הטיל חוק צבאי על אוקראינה ב-24 בפברואר, שבה אזרחים גברים מאוקראינה בגילאי 18 עד 60 אינם מורשים לעזוב את המדינה.

ישנם אישורים חריגים אם אדם אינו כשיר מסיבות רפואיות, אם האדם מטפל בשלושה ילדים או יותר, מגדל ילד לבד או מגדל ילד עם מוגבלות.

על פי דיווחים באוקראינה, לא ברור אם האיש יישלח בחזרה להילחם עבור אוקראינה לאחר שנעצר. הביקורות ברשתות החברתיות לגבי ניסיונו של האיש להימלט מאוקראינה היו חלוקות, חלק מהתגובות היו נגדו, וחלק מהתגובות היו בעדו, אחד מהם כתב, "לא כל אחד יכול להיות חייל", אחר כתב, "אני מבין שהוא לא רוצה להילחם אבל זאת לא הדרך להימלט מאוקראינה, הוא היה יכול להישאר ולנסות לסייע בתור אזרח, אבל לא לברוח בתוך ארגז תינוקות".

‏במקרה נוסף אזרח אוקראינה שניסה לחצות את ‏הגבול על ידי זיוף מותה של אשתו, נעצר. אזרח חרקוב בן 40 נתן העתק של תעודת פטירה של אשתו בתקווה ‏לחצות את הגבול עם שני ילדים כאפוטרופוס היחיד ‏שלהם.

‏בעותק "תעודת פטירה" צוין "פטירתה" של ‏האישה ביוני 2021. עם זאת, במהלך הבדיקה נמצא כי ‏לאחר "מותה", באוגוסט 2021, חצתה האישה פעמיים ‏את גבול המדינה וטסה למצרים לחופש עם משפחתה.

צבא אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה מעצר עריק חוק גיוס גיוס חובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד