כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אסון בטקסס: כ-70 הרוגים ומאות פצועים בפיצוץ

עדי ראייה דווחו: לאחר הפיצוץ במפעל דשן, נראתה פטריית אש גדולה • הלהבות כילו בניינים סמוכים למקום - בהם בית ספר ובית אבות • נסיבות הפיצוץ טרם התבררו • צפו בוידאו

מראה השריפה מרחוק. צילום מסך
מראה השריפה מרחוק. צילום מסך

לפחות 70 בני אדם נהרגו ועוד מאות נפצעו בפיצוץ שהתרחש הלילה במפעל לייצור דשן בוואקו שבמערב מדינת טקסס. סיבת הפיצוץ עדיין אינה ידועה.

על פי הדיווחים, סמוך לשעה 20:00 (שעון טקסס), נשמע פיצוץ עז באזור המפעל ולאחריו נראתה פטריית אש גדולה. הלהבות שעלו מהמפעל כילו בניינים סמוכים, ביניהם בית אבות ובית ספר.

עד ראייה סיפר כי ראה את הלהבות מכלות בית אבות וקומפלקס דירות, הממוקמים בסמוך למקום הפיצוץ. "זה נשמע כמו פצצה. זה מזעזע, דירות הרוסות בבית אבות, האש קרובה כל כך לאזור מגורים".

"הפיצוץ זרע כאן הרס רב, מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמר השריף המקומי, ג'רי מאשק. "זה נראה כמו אזור מלחמה. אנו עוברים בית בית ומחפשים אחר נפגעים, זו טרגדיה שלא תיאמן"

נסיבות הפיצוץ עדיין לא ברורות, אולם עד כה לא נמסר על חשד כי מדובר בהתקפת טרור ועל קשר לפיגוע במהלך המרתון בבוסטון, וככל הנראה מדובר בתאונת עבודה.

"זה היה כמו פצצת אטום", תיאר ראש העיר טומי מוסקה, שאמר כי הייתה דליקה במפעל שככל הנראה גרמה לפיצוץ האדיר. "הייתה פטריית עשן ענקית. המפעל בער עוד לפני הפיצוצים, הוא כמעט נאכל באש כשהגעתי".

"אנחנו צריכים את התפילות שלכם, ישנם הרבה פצועים ונפגעים", הוסיף ראש העיר. "יש הרבה אנשים שככל הנראה לא יהיו איתנו מחר".

ד"ר ג'ורג' סמית, ראש אגף הרפואה בוואקו הביע חשש כבד שמניין ההרוגים יעלה באופן דרמטי ל-60 או 70. "קיבלתי את הרושם הזה על פי התיאור ששמעתי מהכבאים, אך בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים בוודאות. כרגע אנחנו יודעים על שני הרוגים באופן וודאי".



על פי עדי ראייה הפיצוץ נשמע למרחק של יותר מ-70 ק"מ. אחת מהם סיפרה סוכנות הידיעות אי.פי. כי הבחינה בעשן סמיך העולה באזור. לדבריה, החלה לנסוע לכיוון העשן בכדי לראות מה קורה, אולם אז אמרו לה נערים שיש להתפנות כיוון שהמקום עומד להתפוצץ. "זה היה כמו להיות בלב טורדנו", סיפרה, "זה הרגיש כאילו האדמה רעדה".

תושבים באזור המפעל תיארו בכלי התקשורת המקומיים את מימדי ההרס.

דבי מאראק, תושבת וואקו סיפרה על מימדי ההרס ואמרה "זה כמו להיות בתוך טורנדו, כל החלונות של הבית שלי התפוצצו, ממש כמו רעידת אדמה". קית' וויליאמס, תושב וואקו סיפר "כל התקרה בבית קרסה", לאחר שביתו נהרס לחלוטין כתוצאה מהפיצוץ העצום. "החלונות נשברו והלבנים יצאו מתוך הקירות. המוסך האחורי בבית התפוצץ לגמרי כתוצאה מההדף. גם הבתים של השכנים שלי בשני צדי הרחוב הרוסים".

בעקבות הפיצוץ הוקם במגרש פוטבול אזור חירום מיוחד למיון הפצועים, ואמבולנסים וכלי רכב פרטיים הובילו את הנפגעים לבתי החולים.
טקסס פיצוץ מפעל דשנים טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד