י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"וְהַיָּמִים הָאֵלֶּה נִזְכָּרִים וְנַעֲשִׂים"

בני ירושלים חוגגים היום בשמחה והתעלות את חג פורים דמוקפים

חג פורים דמוקפין: הציבור המגיע והיוצא מעיה"ק ירושלים נקרא להקדים ולהיערך כראוי מבעוד מועד בכדי שלא לגרום ח"ו חשש חילול שב"ק | תושבי ירושלים יקיימו בחביבות ובשמחה יתירה, גם את מצוות משלוח מנות איש לרעהו שמטרתו היא להרבות אהבה ואחווה בין אחד למשנהו

בני ירושלים חוגגים היום בשמחה והתעלות את חג פורים דמוקפים
קריאת מגילה אמש בביהמ"ד בעלזא בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעיה"ק ירושלים אשר היא מהערים המוקפות חומה מימות יהושע בן נון, חוגגים היום ערב שבת קודש המוני יראי ה' את חג הפורים בהתעלות וחדוות קודש, כאשר בליל אמש קיימו בהתרוממות הרוח את מצוות היום בקריאת המגילה, בהבעת שמחה והודי'ה לא-ל עליון על רוב ניסיו וחסדיו לעם ישראל בימים ההם בזמן הזה.

כמו יום אתמול בפורים דפרזים, יחזור גם היום המחזה המשובב לב, כשתושבי עיה"ק יקיימו בחביבות ובשמחה יתירה, גם את מצוות משלוח מנות איש לרעהו שמטרתו היא להרבות אהבה ואחווה בין אחד למשנהו, להבעת השמחה ביום גדול ונעלה זה בהתעלות ובהתרוממות הרוח.

יחד עם זאת, יקיימו בהידור רב את מצוות 'מתנות לאביונים' ויוסיפו ללכת מחיל אל חיל בקיום מצוות היום, בסעודת החג ומשתה היין הפורצת גבולות, בשירה וזמרה עילאית מתוך געגועים וכיסופים לאביהם שבשמים כשכל קוויו לא יבושו ולא יכלמו לנצח בהיותם חוסים בו ומהדרים לעשות רצונו בלבב שלם מתוך שמחה וחרדת קודש. ביום נעלה זה ניתן לעמוד על מסירות נפשם של גבאי הצדקה הדבקים בשליחות הקודש להיטיב עם ברואיו ית"ש ולזכות בכך את עם ישראל בקיום המצווה הנעלית במתן מתנות לאביונים כדי לשמח את ליבם של מוכי הגורל אשר עיניהם נשואות למקרא מגילה, כאשר החל משעות הבוקר המוקדמות של היום עד לשעות הערב המאוחרות שורכים רגליהם מבית כנסת למשנהו ובבתי נדיבי העם להתרימם לצרכי הצדקה כאשר כל רצונם ומאווים הוא עשיית רצונו יתברך בקיום מצוות חז"ל שקבעוה לדורות בימי הפורים הנעלים בעשייתם בשלימות מהודרת.

בחצרות האדמו"רים וכן בהיכלי הישיבות יערכו היום ערב שבת קודש בשעה מוקדמת של אחר הצהרים את השולחנות הטהורים והתכנסויות ברוב עם כאשר בעידן דחדוותא זו יזמרו ירננו ויודו לא-ל חי על גודל רחמיו וחסדיו עם עמו בית ישראל. בחלק מהמקומות ימשיכו את הסעודה עד זמן שב"ק ואז יקיימו מנהג 'פורס מפה ומקדש', כל אחד לפי המנהג הנהוג במקומו.

המוני בית ישראל יישאו בקשה ותפילה שהרחמן יעשה לנו ניסים ונפלאות כמו בימים ההם בזמן הזה כפי שהיה בימים ההם בזמן הזה שבני ישראל יצאו מצרה לרווחה למראות שעבר נחתם דינם בטבעת המלך, ואף יעמדו בתחינה לאבינו שבשמים ביום נשגב ונעלה זה להחיש לנו במהרה את גאולתנו ופדות נפשנו.

בשמחת הפורים של בני המוקפין בהאי שתא מתחברת ומתקשרת יחדיו שמחת הפורים עם קדושת השבת. היום יזדרזו יהודים לקבל פני שבת מלכתא בהקדם ובזהירות מיוחדת. יום הפורים אשר מצוותיו רבות וכל יהודי באשר הוא מוקף בחבילי טרדין של מצוות, עלול חלילה לגרום לעיכובים מיותרים. ובוודאי הדברים אמורים שיש צורך לנסוע ממקום למקום. יהודים זהירים לשמרו מבואו ועד צאתו, לקבל פני שבת ברוגע ובנעימות לקשר שמחה בקדושה בנועם שבת המתאמת ומתייחדת בסגולתו.

שושן פורים פורים דמוקפין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד