ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אנשי ברלנד מבולבלים: איפה יחגוג ל"ג בעומר?

ראש מוסדות 'שובו בנים', שנמלט מישראל מאימת חקירה שנפתחה נגדו, נע על ציר מרקש-קזבלנקה • פרקליטו מנסה להגיע להבנות עם המשטרה כדי לאפשר את שובו לישראל

הרב אליעזר ברלנד. צילום: ארכיון
הרב אליעזר ברלנד. צילום: ארכיון

הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', הדרוש לחקירה בישראל בשל חשדות כי התעלל בנשים ובגין מעורבות בתקרית ירי, עדיין שוהה במרוקו. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לחסידיו טרם ברור האם הרב מתכוון לשהות במרוקו בל"ג בעומר, אך בינתיים הוא נע על ציר מרקש-קזבלנקה.

בתחילה התגורר הרב במרכז העיר, מול בית הכנסת של הקהילה היהודית. בימים האחרונים הוא התרחק ממרכז העיר. רוב בני קהילת 'שובו בנים' שהגיעו לאחרונה למרוקו, כדי לשהות במחיצתו, חזרו בהוראת רבם לישראל.

בימים האחרונים פקד הרב ברלנד קברי צדיקים במרוקו. לדברי גורמים בקהילה היהודית, הרב שהה בשבת האחרונה בקזבלנקה ואחר שב למרקש. "הרב נמצא לבדו, עם גבאים בודדים", אומר מקורב.

אותם גורמים במרוקו סיפרו, כי פרקליטו של הרב, עו"ד יעקב וינרוט, מנסה להגיע להבנות עם הרשויות בישראל, כדי לאפשר את חזרתו של הרב ברלנד לישראל.

"העדיפות הראשונה שלו היא לחזור לישראל ולתלמידיו, אבל יכול להיות שהוא יישאר פה עד שהכול יסתדר בישראל", אמר ראש הקהילה היהודית במרקש, ג'קי קדוש.

מידי שנה עמד רב ברלנד בראש טקס הדלקה של קהילת 'שובו בנים' במירון. כעת, לאחר שנמלט מישראל, טרם יודעים אנשי הקהילה היכן ישהה הרב בל"ג בעומר.
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים מרוקו משטרה ל''ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד