י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מלומד של התלמוד"

ה'ניו יורק טיימס' מסקר: המופתים, הדירה והוראות הגר"ח

גם כלי התקשורת ברחבי העולם לא נשארו אדישים לפטירתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ה'ניו יורק טיימס' הקדיש כתבה שלמה על הגר"ח זצ"ל בה ציין את גאונותו וידיעותיו בתורה, ועל כך שפסקיו התקבלו בכל העולם היהודי

ה'ניו יורק טיימס' מסקר: המופתים, הדירה והוראות הגר"ח
הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

ה'ניו יורק טיימס' בכתבה על פטירתו של הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, "מלומד של התלמוד הנערץ, נפטר בגיל 94".

העיתון מהגדולים בעולם, מציין כי "הרב חיים קנייבסקי, מגדולי פרשני התלמוד בדורו ואחד הדמויות הנערצות בקרב החרדים בעולם, שהחשיבו אותו לסמכות המובילה בנקודות של ההלכה היהודית, נפטר ביום שישי בעיר בני ברק בישראל ליד תל אביב, הוא היה בן 94".

העיתון מציין לקוראיו כי: "הרב קנייבסקי התפרסם בכושרו האנליטי ובידיעותיו המפורטות בכל הנוגע לתורה, ולעשרות הכרכים של התלמוד הבבלי והירושלמי, בהם למד שנה אחר שנה. הוא היה ברוך בזיכרון צילומי יכול היה לדקלם קטעים שלמים".

"כשאתה שואל אותו שאלה והוא עונה, זה כאילו התורה מדברת", אמר ל'ניו יורק טיימס' הרב פנחס ליפשיץ, עורך עיתון 'יתד נאמן' באנגלית עיתון חרדי מוביל בניו ג'רזי.

עוד נכתב: "מאות יהודים, הרואים בו נביא בן ימינו המסוגל לחולל ניסים, היו נוהרים לדירתו הצנועה, עטורת הספרים, בבני ברק כדי לבקש את עצתו בשאלות עמוקות ואישיות כאחד".

העיתון מציין מופת של הגר"ח וכותב: "הרב ליפשיץ נזכר בתקופה שבה כירורג אמר לו שהוא צריך ניתוח להסרת גידול בסינוסים, מה שגרם לו לנסוע לבני ברק כדי לבקש את עצתו של הרב קנייבסקי. הרב קנייבסקי אמר לו שהוא יחלים אם יחבוש את כובעו למעלה, בסגנון המיושן של יהודי אירופה. הוא עשה כך, והגידול התברר כגידול שפיר".

העיתון מציין כי: "הרב אסר על טלפונים חכמים (סמארטפון) אלא אם הבעלים קיבל אישור להשתמש מרב סמכותי. הוא הורה לחובשים חרדים לטפל בנפגעי פיגועי טרור לפני שיטפלו במחבלים פצועים, גם אם פציעתם של המחבלים הייתה חמורה יותר".

העיתון מציין את גאונותו בתורה: "כשנשאל לפתע כמה פעמים שמו של משה רבנו מוזכר בתורה, ענה הרב קנייבסקי 97. כאשר נאמר לו שמחשב מנה 99 אזכורים, ציין הרב קנייבסקי כי השניים הנוספים הם אותיות עבריות כמו משה, אך היו להן משמעויות שונות לחלוטין".

הגר"ח לוויה ניו יורק טיימס גאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד