י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המלחמה נמשכת

אוקראינה קראה לסין לגנות את "הברבריות הרוסית"

הרוגים רבים באוקראינה בעקבות תקיפה אווירית רוסית שפגעה בבסיס צבאי בו שכנו כ-200 חיילים בעיר מיקולאייב שבדרום המדינה | הרוסים ממשיכים לירות לעבר חיילים ואזרחים | סיכום חדשות השבת מהלחימה באוקראינה

אוקראינה קראה לסין לגנות את "הברבריות הרוסית"
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

סיכום חדשות השבת מהמלחמה באוקראינה:

• תקיפה אווירית רוסית הובילה לעשרות חיילים אוקראינים שישנו בצריפים צבאיים בדרום המדינה, לפחות 50 הרוגים לפי דיווחים של כמה עדי ראייה. ישנם דיווחים לא מאומתים על כ-100 הרוגים.

• ראש ממשלת יפן פומיו קישידה, ומקבילו ההודי נרנדרה מודי, קראו להפסיק לאלתר את האלימות באוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית.

• ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אומר כי "הפלישה מהווה נקודת מפנה לעולם" והוסיף כי ניצחון של ולדימיר פוטין יבשר על "עידן חדש של הפחדה". בנאום בפני ועידה של המפלגה השמרנית, ג'ונסון טען שפוטין "מבוהל" מכך שהדוגמה של אוקראינה החופשית תחולל מהפכה פרו-דמוקרטית ברוסיה.

• אוקראינה לוחצת על סין להצטרף למערב בגינוי "הברבריות הרוסית", לאחר שארה"ב הזהירה את סין מפני ההשלכות אם היא תתמוך במתקפה של מוסקבה על המדינה.

• רחובות העיר חרקוב שקטות, בעוד היא מופגזת ללא הפסקה. "יש כאלה שחושבים שהרוסים חשבו שהם יכולים פשוט להיכנס לעיר ולא תהיה התנגדות רבה, כשלמעשה הם נהדפו על ידי כוחות אוקראינים. ועכשיו חלק מרגישים שהם מענישים את חרקוב". כך ציין כתב אל ג'זירה.

• מטוס צבאי אמריקאי שהשתתף בתרגילי נאט"ו התרסק בנורבגיה, וכל ארבעת החיילים האמריקאים שהיו על הסיפון נהרגו. הארבעה השתתפו בתרגילים צבאיים מתוכננים מראש עוד לפני המלחמה. בהשתתפות 30,000 חיילים מנאט"ו ומדינות נוספות. כ-200 מטוסים וכ-50 ספינות משתתפים בתמרונים שיימשכו עד ה-1 באפריל.

• ארגון חיזבאללה הכחיש ששלח לוחמים לאוקראינה כדי לתמוך בחיילים הרוסים. "אני מכחיש מכל וכל את הטענות הללו", אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום ששודר בטלוויזיה בסוף יום שישי. "הטענות הללו הן שקרים חסרי אמת". קייב טענה קודם לכן שמוסקבה גייסה כ-1,000 לוחמים מסוריה וחיזבאללה כדי להילחם באוקראינה.

• משרד ההגנה הרוסי פרסם כי צבאו השתמש ביום שישי בטילים היפרסוניים חדשים ביותר שלה, לראשונה על אדמת אוקראינה, וזאת בכדי להשמיד אתר אחסון נשק במערב המדינה.

• משרד התובע הכללי של אוקראינה מסר ש-112 ילדים נהרגו עד כה במלחמה באוקראינה. עוד נכתב כי 140 ילדים נפצעו.

• שר הפנים האוקראיני, דניס מונסטירסקי, מעריך שייקח שנים רבות לנטרל פצצות שהמטירו הרוסים שלא התפוצצו. בשיחה עם סוכנות הידיעות AP בבירת אוקראינה הנצורה, אמר השר כי מדינתו תזדקק לסיוע מערבי כדי להתמודד עם המשימה העצומה לאחר שהמלחמה תסתיים. "מספר עצום של פגזים ומוקשים נורו לעבר אוקראינה וחלק גדול לא התפוצץ, הם נשארים מתחת להריסות ומהווים איום ממשי", אמר מונסטירסקי. "ייקח שנים, לא חודשים, לנטרל אותם".

• חדר מתים בבלארוס מלא בגופות של חיילים רוסים, הן מועברות לשם בלילה כדי לא לעורר ענין, כך נטען. על פי הדיווחים, חדר המתים במזיר שבבלארוס גדוש בגופות. עד ראייה סיפר ל-RadioFreeEurope שהוא ראה "שקים שחורים" רבים מועמסים מאמבולנסים צבאיים על קרונות רכבת רוסיות. לדבריו, "נוסעי תחנת הרכבת היו המומים מכמות הגופות שהועמסו עליה".

גם בתי החולים במזיר, שנמצאת כ-60 קילומטרים מהגבול האוקראיני, מוצפים על גדותיהם בחיילים רוסים פצועים.

על פי דיווחים באוקראינה, יותר מ-2,500 גופות של חיילים כבר נשלחו חזרה לרוסיה מאזור בלארוס החל מה-13 במרץ. רופא באזור אמר ל-RFE/RL: "אין מספיק מנתחים. הגופות הועברו באמבולנסים והועמסו על רכבות רוסיות".

בתוך כך, יותר מ-3.3 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה כפליטים. בנוסף, כוחות רוסים מגרשים לרוסיה אלפי אזרחים אוקראינים בניגוד לרצונם, כך טענה מועצת העיר של מריופול בפוסט בטלגרם. המידע עדיין לא אומת על ידי גורמים אמריקאים. כך דווחה רשת CNBC.

• "מה שהכובשים עושים היום מוכר לדור המבוגר, שראה את האירועים הנוראים של מלחמת העולם השנייה, כשהנאצים תפסו אנשים בכוח. קשה לדמיין שבמאה ה-21 אנשים יגורשו בכוח למדינה אחרת, מה שעשו הכובשים". כך אמר ראש עיריית מריופול, ואדים בויצ'נקו בהודעה בטלגרם.

גורמים רשמיים אמרו כי "הכובשים הוציאו אנשים ממקלטים בבניין של מועדון ספורט", שבו בעיקר היו נשים וילדים שתפסו מחסה. תושבי מריופול נלקחו ל"מחנות סינון" שם נבדקו הטלפונים הסלולריים והמסמכים שלהם. לאחר הבדיקה, חלקם נלקחו לרוסיה", נכתב בהודעה.

• לפחות 228 בני אדם, כולל 4 ילדים, מתו בקייב מאז שהכוחות הרוסים החלו בפלישה בקנה מידה מלא, כך לפי הודעה בטלגרם של הממשל הצבאי של קייב.

• גורמים רשמיים אוקראינים אמרו שהגנרל הרוסי אנדריי מורדביצ'ב נהרג בקרב. גורמים רשמיים ברוסיה לא אישרו את מותו. מורדביצ'ב הוא הגנרל הרוסי החמישי שנהרג באוקראינה מאז תחילת המלחמה, שיעור חסר תקדים של אבדות בכירים רוסים.

• משרד החוץ של אוקראינה טען ביום שבת כי כ-14,400 חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת הפלישה.

• נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לממשלת שוויץ להקפיא את חשבונות הבנק של כל האוליגרכים הרוסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין הרוגים חיילים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד