כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
האותיות זועקות צער

סילוקו של מרן: שערי העיתונים על פטירת הגר"ח

כותרות שערי עיתוני הבוקר כולם עסוקים בהסתלקותו של המנהיג, שר התורה, מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. 'בחדרי חרדים' עם כל שערי העיתונים וכותרותיהם על סילוקו של אחד יחיד ומיוחד שאבד לדורו

סילוקו של מרן: שערי העיתונים על פטירת הגר"ח
שערי העיתונים צילום: באדיבות המצלם

כלל העיתונים המודפסים שיוצאים לאור הבוקר (ראשון) מבשרים בעמוד הראשי על הסתלקותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל לשמי רום ביום שישי - שושן פורים, לצד תולדות על חייו ופעליו במשך 94 שנות חיים, גם טורים אישיים וזכרונות, מודעות אבל והספדים מטעם ארגונים ומוסדות.

כל עיתון בסגנונו ובכותרתו. 'בחדרי חרדים' קיבץ את כל השערים, הכותרות והדיווחים מכל העיתונים היוצאים לאור בישראל.

המודיע

עיתון 'המודיע' מקדיש את עמוד השער כולו להסתלקותו של מרן זצ"ל.

בניגוד לשאר העיתונים החרדיים, ב'המודיע' אין פסוק כלשהו בכותרת כי אם "מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל".

בהמשך העמוד מודעות אבל שונות.

יתד נאמן

בביטאון הציבור הליטאי 'יתד נאמן' ממשיכים באותו הקו ועם אותו הפסוק שבו בישרו על פטירתם של מרן הסטייפלער, מרן הרב שך, מרן הרב אלישיב ומרן הרב שטיינמן, זכותם תגן עלינו. על חצי העמוד הראשי נראית תמונתו של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, לצד הפסוק 'אבי אבי רכב ישראל ופרשיו'.

 

המבשר

עיתון 'המבשר', מוקדש כולו לסילוקו לשמי רום של שר התורה החל מהעמוד הראשי ועד שמונת עמודי העיתון היומי מתוך 9 שמוקדשים כולם לפטירתו. כולל מודעות אבל, הספדים וטורים לזכרו.

בעמוד השער נכתב בגג הכותרת הפסוק חָשְׁכוּ מְאוֹרוֹת וְגַם כָּל הַשְּׁחָקִים וְכָל דֶּרֶךְ מְאֺד נַחֱשַׁךְ ומתחת הכותרת 'מרן שר התורה איננו'. בשאר העמוד הראשי הכרזה על ביטול מלאכה כללי בבני ברק בהוראת רבני העיר, מתולדותיו וכן מודעות אבל מטעם מועצת גדולי התורה, מרכז אגודת ישראל וארגונים שונים.

 

הפלס

בעיתון 'הפלס', ביטאונו של 'הפלג הירושלמי' הקדישו את הכותרת הראשית על סילוקו של שר התורה לצד כתבה גדולה ומאמר מערכת. באוזן שמאל הקדישו קריאה להעתיר לרפואת ראש הישיבה הגרב"ש דויטש ששרוי במצב קשה.

הדרך

שער עיתון 'הדרך' מוקדש כולו לפטירת מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. לצד 'לוגו' העיתון - תמונה של מרן זצ"ל עם יבדלח"ט נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן כרקע לכיתוב 'מרנן מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס בהודעת אבל'. הכותרת היומית כולה על סילוקו של מנהיג הציבור הליטאי 'אבל כבד בעם היהודי' לבן על גבי שחור ומתחת שחור על גבי לבן 'מרן שר התורה איננו' ולצד תמונתו כיתוב בענק 'שר וגדול נפל בישראל'.

בפנים העיתון סיקור נרחב על תולדות חייו פועלו מסוף העולם ועד סופו ועל קשריו עם חברי מועצת חכמי התורה, לצד הספדים.

שחרית

בעיתון הדיגיטלי 'שחרית' המופץ במייל, בשער תמונה של מרן זצ"ל לצד הפסוק "אֵבֶל גָּדוֹל לַיְּהוּדִים". 

במדור 'בחצרות' בפנים העיתון, מהדורה מיוחדת 'והיו עיניך' - מראות מחייו של מרן שר התורה זצוק"ל.  

ידיעות אחרונות

העיתון 'ידיעות אחרונות' מקדיש הבוקר את הכותרת הראשית להסתלקותו של מרן הגר"ח זצ"ל תחת הכותרת 'גדול הדור איננו'. בכותרת נכתב עוד: נערכים להלוויית ענק: מנהיג הציבור החרדי יובא היום למנוחות.

בפנים העיתון סיקור נרחב של הכתב לענייני חרדים של העיתון, קובי נחשוני, לצד טורי דעה על דמותו ועל חסרונו מכאן ואילך, בין הייתר של חן ארצי סרור ושל הכתבת החרדית שושנה חן.

הארץ

בעיתון לאנשים חושבים - 'הארץ', פטירתו של שר התורה מקבלת כותרת משנית בצד השמאלי של השער. כשהכותרת הראשית עוסקת דווקא במלחמה באוקראינה שנכנסת לשבוע הרביעי שלה.

הכותרת לכתבתו של אהרן רבינוביץ הינה יבשה וללא שום תארי כבוד: "מת הרב חיים קנייבסקי מנהיג החרדים הליטאיים; מאות אלפים יבואו ללוותו".

בעמוד 3 ישנו טור אישי של כתב העיתון אנשיל פפר, תחת הכותרת "מילא חלל, הותיר חלל".

ישראל היום

בעיתון 'ישראל היום' ניכרים שינוי הקו והזעזועים שעברה המערכת לאחרונה, עם עזיבתם של העורך הראשי בועז ביסמוט וסגנו ומינוי עורך ראשי חדש, לצד נטישת התמיכה במנהיג המחנה הלאומי בנימין נתניהו והמעבר לתמיכה בראש הממשלה נפתלי בנט.

העיתון מסתפק הבוקר בכותרת די רפה ולא ראשית אלא משנית. באמצע השער צמד המילים 'תורת חייו' לצד תמונה של מרן זצ"ל בביתו. בגג נכתב: "הבוקר ב-11:00: הרב קנייבסקי יובא למנוחות; "המדינה תיחסם". בעמ' 4 ישנו טור של הפובליציסט קובי אריאלי.

מעריב

עיתון 'מעריב' הוותיק מקדיש את הכותרת הראשית לפטירתו של מרן שר התורה זצ"ל תחת הכותרת 'פרידה משר התורה'. בכותרת המשנה נכתב: "המנהיג הרוחני שאיחד את כלל הזרמים של הקהילה החרדית" וגם "כמיליון בני אדם צפויים לקחת חלק במסע הלוויה". 

שערי העיתונים הרב חיים קנייבסקי הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד