כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בלי צבע: שתי רקטות נורו לאשכול; לא נשמעה אזעקה

השקט בדרום הופר שוב: יומיים לאחר הירי מסיני לעבר אילת, נורו הערב שתי רקטות מעזה למועצה האזורית אשכול • אזעקת 'צבע אדום' לא פעלה • לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הערב, סמוך לשעה 22:45, נורו שתי רקטות מרצועת עזה, והתפוצצו בשטחים פתוחים באזור המועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. לפני ההתפוצצות לא נשמעה אזעקת צבע אדום.

כוחות הביטחון סורקים את איזור הנפילה כדי לאתר את הרקטות ולסלק את שרידיהן.

כזכור, אתמול (ד) שוגרו שתי רקטות מסיני לעבר העיר אילת, אחת מהן התפוצצה באיזור מגורים, והשניה בשטח פתוח. שתי הרקטות לא גרמו לנפגעים או לנזק. בעקבות הירי, שדה התעופה באילת נסגר לתנועה - ונפתח מאוחר יותר.

כלי תקשורת בירדן דיווח, כי גם בממלכה ההאשמית נפלו רקטות, אולם ממערכת הביטחון הישראלית לא ניתן לכך אישור רשמי.

דובר צה"ל יצא בהודעה רשמית לגבי מערכת 'כיפת ברזל': "המערכת לא הצליחה ליירט את הרקטות שנורו לעבר אילת מסיבה שטרם הובררה. המערכת לעומת זאת כן זיהתה את השיגורים, ואף הפעילה את מערכת ההתרעה".

גורמים מצריים ניסו תחילה לטעון כי הירי לא בוצע מחצי האי סיני, עד שעות הצהריים, אז הודיע הארגון 'מועצת שורא אל-מוג'אהידין' כי הוא נוטל עליו את האחריות לביצוע הירי. בהודעה שפרסם הארגון נטען כי הוא שיגר שתי רקטות גראד לעבר אילת כתגובה ל"מתקפה של צה"ל על מפגינים שמחו על מותו של אסיר פלסטיני", כוונתם, ככל הנראה, לחיסולם של שני מחבלים שהשליכו בקבוק תבערה על עמדת צה"ל סמוך לעינב לפני שבועות אחדים.
ירי רקטות עזה אשכול צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד