ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אבל חוצה יבשות

האיחוד האורתודוקסי OU: "כולנו באבל; העולם איבד גדול בתורה"

העולם היהודי בארץ ובעולם אבל על הסתלקותו של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ארגונים יהודיים בינלאומיים ביכו והספידו את הגר"ח, האיחוד האורתודוקסי מהגדולים בעולם OU פרסם הודעת אבל על פטירתו של מרן שר התורה

האיחוד האורתודוקסי OU: "כולנו באבל; העולם איבד גדול בתורה"
הגר"ח קנייבסקי בלימוד צילום: שוקי לרר

האיחוד האורתודוקסי OU מהגדולים בעולם פרסם פוסט מרגש עם היוודע דבר פטירתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

בפוסט נכתב כדלהלן:

בצער עמוק, האיחוד האורתודוקסי מצטרף לכל הקהילות היהודיות על פטירת מורינו הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, בגיל 94. הרב היה ידוע לכולם כ"רב חיים", הוא היה נערץ, הוא היה גדול הדור, והיה המנהיג הבולט של היהדות החרדית בארץ ובתפוצות כאחד.

הרב חיים שימש גם כדוגמא וגם כמדריך. חריצותו ועקביותו בלימוד התורה הייתה אגדית, והביאה לידע אנציקלופדי מדהים של הספרות התורנית. הוא חי בפשטות רבה ולמרות שהיה מנצל כל רגע פנוי ללימוד תורה, פתח בנדיבות את ביתו ונתן מזמנו לאלפים שביקשו את פסקי ההלכה שלו, את עצותיו תפילותיו, ברכותיו, או פשוט חיפשו מילת עידוד והזדמנות לפגוש אותו.

למרות העדפתו לכאורה לאנונימיות, כל מהלך ציבורי היה חייב לקבל את אישורו וברכתו, זה היה תנאי הכרחי לביצוע כל התחייבות משמעותית בציבור החרדי.

כולנו באבל על כך שהעולם איבד גדול בתורה, איש ענק של למדנות תורנית ומופת של יראת שמים, ענווה וחסד. הדוגמה הבולטת של רב חיים תמשיך לעורר את כולנו לשאוף לגבהים בעבודת השם, בלימוד התורה ובדאגה והחסד שאנו מקיימים זה לזה.

הגר"ח קנייבסקי הרב חיים קנייבסקי OU

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד