כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חתימה על הקרח

כמיליון איש חתמו: להעמיד את פוטין לדין כמו הנאצים בנירנברג

כמעט מיליון איש מרחבי העולם חתמו על עצומה הקוראת לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להישפט כפושע מלחמה על רקע פלישתו לאוקראינה | החותמים קראו לשפוט את פוטין כמו שהנאצים נשפטו בנירנברג לאחר השואה

כמיליון איש חתמו: להעמיד את פוטין לדין כמו הנאצים בנירנברג
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

עצומה עולמית להעמיד לדין את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כמיליון איש כבר חתמו על דרישה "לחייב את פוטין ושותפיו באחריות אישית על פלישתם הבלתי חוקית לאוקראינה". העצומה עלתה לאוויר ב-14 במרץ ונתמכת על ידי אנשים מכל העולם. המארגנים מקווים שמיליוני אנשים יוסיפו את שמם לרשימה, גולשים רבים קראו "להעמיד לדין את פוטין כמו את הנאצים בנירנברג".

סגן שר הביטחון של בריטניה, ג'יימס היפי, אמר שההפגזה חסרת הבחנה על ערים היא "כנראה פשע מלחמה" וכי פוטין נושא ב"אשמה הסופית לזוועות". לדבריו, יש פוטנציאל להעמיד לדין את שרשרת הפיקוד הרוסית. אמר סגן השר לרשת 'סקיי ניוז'. לדבריו: "הראיות שנאספות מצביעות על ביצוע פשעי מלחמה באוקראינה".

עוד אמר: "האשמה בפשעי מלחמה מוטלת לחלוטין על מנהיג ממשלת רוסיה, האיש שהחליט לעשות את כל זה מלכתחילה. זה לא רק פוטין שבסופו של דבר אחראי לפשעי מלחמה כאשר נאספות ראיות ואנשים נוספים מובאים בחשבון לפשעי מלחמה, גם הם מעורבים, ויכולים להיות מועמדים לדין על פשעי מלחמה באוקראינה. זה כתם על האומה הרוסית".

גם שרת החוץ, הבריטית ליז טרוס, תקפה את רוסיה ואמרה כי היא חוששת ששיחות השלום בין רוסיה ואוקראינה משמשות כמסך עשן על ידי הקרמלין כדי לאפשר לכוחות להתארגן מחדש. בראיון ל'טיימס' הבריטי, אמרה טרוס: "אם מדינה רצינית לגבי משא ומתן, היא לא מפציץ אזרחים ללא הבחנה באותו יום".

השרה אמרה שהיא "מאוד סקפטית לגבי המשא ומתן, מה שראינו הוא ניסיון של הרוסים להתארגן מחדש, אנחנו לא רואים שום נסיגה רצינית של חיילים רוסים או הצעות רציניות על השולחן".

טרוס אמרה ל'טיימס' כי "הרוסים שיקרו, שיקרו ושיקרו. אני חוששת שהמשא ומתן הוא עוד ניסיון ליצור הסחה וליצור מסך עשן".

ולדימיר פוטין עצומה המלצה להעמדה לדין נאצים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד