כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

דרמה בבוסטון: חשוד אחד נהרג, מצוד אחר השני

הצעיר שנראה בתמונות חובש כובע שחור, מת בבית חולים לאחר שנורה בחילופי אש עם המשטרה • מצוד אחר שותפו לפשע • חשש: נושא עליו מטעני נפץ • מדובר בשני אחים מצ'צ'ניה

אחד החשודים. צילום: אי.פי
אחד החשודים. צילום: אי.פי

אחד החשודים בביצוע הפיגוע בבוסטון נהרג - כך אישר מפקד המשטרה בעיר. הצעיר מת מפצעיו בבית חולים במסצ'וסטס, לאחר שנורה במהלך חילופי אש עם המשטרה.

שותפו לפשע נמלט ואנשי הבולשת האמריקנית וכוחות משטרה עורכים מצוד משולב אחריו. "מדובר בטרוריסט מסוכן וחמוש", הזהירו גורמי הביטחון, הנחו את תושבי האזור להישאר בבתיהם והורו על השבתת התחבורה הציבורית באזור. לדברי גורמי הביטחון, קיים חשש כי החשוד נושא עליו מטעני נפץ נוספים.

החשוד השני היה מעורב בקרב יריות עם המשטרה. מאות שוטרים וסוכני FBI הוצבו הלילה בעיירות ווטרטאון וקיימברידג', פרבריה של בוסטון, והקימו מחסום המקיף 20 גושי בניינים על מנת ללכוד את האיש.

לפי אמצעי התקשורת האמריקאים, השניים הינם שני אחים שהיגרו מצ'צ'ניה.

תושבי העיירות הונחו להישאר בבתיהם ולא לפתוח את הדלת, אלא למי שיזדהה כאיש משטרה או FBI נושא תעודה. אנשי משטרת בוסטון עוברים מדלת לדלת ומתשאלים את התושבים, בניסיון לאתר את הטרוריסט הנמלט.

המרדף המשטרתי החל בשעות הלילה כאשר כוחות משטרה פתחו במצוד אחר צעיר החשוד כי ירה למוות בקצין משטרה במתחם המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, ונמלט אל ווטרטאון. במקביל הטילו סגר על שכונת מגורים שבה, על פי החשד, שוהים האחראים לפיגוע.

אמש (ה) פרסם האף.בי.איי תמונות של שני חשודים בפיגוע במרתון בוסטון, בו נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 176.

במסיבת עיתונאים דרמטית במלון שרתון בעיר, לא הרחק מזירת הפיצוצים, חשף ראש הבולשת האמריקנית את תמונותיהם של שני צעירים - וקרא לציבור לסייע באיתורם.

השניים תועדו במצלמות האבטחה של המרתון, והם חשודים כי הניחו מטען זמן קצר לפני ההתפוצצות. לאחר מכן, כך על פי החשד, המשיכו השניים ללכת לאורך רחוב בוילסטון ונעלמו מעין המשטרה. רשת CNN דיווחה, כי החשודים נותרו בזירת האירוע כדי לחזות בתוצאות הפיגוע.

הסרטון שהפיצה הבולשת באתר האינטרנט שלה מציג את החשוד הראשון כשהוא צועד בתוך קהל הצופים במרתון, בעוד החשוד השני הולך מעט אחריו. השניים לא החליפו מילה ביניהם, במהלך התיעוד. שניהם נשאו חבילות מגושמות.

החשוד הראשון, בעל מבנה גוף מלא. החשוד השני רזה יותר. שניהם נראים בסוף שנות ה-20 לחייהם. כל אחד מהם נשא תיק גב שחור, אשר שרידים של תיק דומה לו נמצאו באזור הפיצוץ.

ראש האף.בי.איי, התריע כי מדובר בשני גברים חמושים ומסוכנים מאוד. "החשודים ככל הנראה חמושים ומסוכנים מאוד. אסור ליצור עמם קשר. אם אתם יודעים משהו על זהותם, צרו קשר עם המשטרה".
בוסטון מרתון פיגוע חשודים הבולשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד