כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לעילוי נשמתו הטהורה

על פי הצוואה: כך תזכו לעשות נחת רוח למרן שר התורה

בהוראת רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, קופת העיר חילקה צדקה בשעת ההלוויית הענק לאלפי משפחות נצרכות • על פי ההוראה יש לתרום לעילוי נשמת רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל סך 785 ש"ח כמנין שמו "שמריהו יוסף חיים"

על פי הצוואה: כך תזכו לעשות נחת רוח למרן שר התורה
מרן שר התורה זצוק"ל מתפלל על תורמי קופת העיר צילום: קופת העיר

התמסרותו של רבנו רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוקללה"ה לענייני צדקה הנה מן המפורסמות, ואף על פי כן, מעטים יודעים עד כמה היה עמוק ורחב הקשר בין רבינו למצוות הצדקה באופן כללי ולקופה שלו "קופת העיר" – ארגון הצדקה שהוא גידל וטיפח במו ידיו – באופן פרטי במשך עשרות שנים.

לאורך כל ימות השנה לא משה ידו של רבינו מרן שר התורה זצ"ל ממצוות הצדקה, בזמנים האישיים ביותר והפרטיים ביותר, שבהם רבינו שומר על מסגרת משפחתית מצומצמת, גם אז "קופת העיר" נכללה בתוך המסגרת הזאת, מצוות הצדקה היא "אחד מבני המשפחה" לכל דבר וענין.

מאז יום היווסדה ובמשך שנים רבות דאג מרן שר התורה זיע"א לצרכי הצדקה ב"קופת העיר" בצורה מעוררת השתאות, גם בזמני חולשה, גם בזמני תפילה, גם בזמני לימודו, תמיד ליבו היה שם למענם. למען אותם רבבות משפחות אשר לא היה להם מאומה.

להצטרפות לצדקה החשובה לע"נ מרן שר התורה הקליקו כאן>>>

מרן שר התורה זצוק"ל תורם לקופת העיר • קרדיט: קופת העיר

במרוצת השנים הוא כיתת את רגליו עשרות ומאות פעמים למען קופת העיר, היו אלה מעמדי תפילה במקומות הקדושים או לחילופין כינוסי חירום ותפילה למען הצלחת מגביות שונות. תמיד עיניו וליבו היו שם, תמיד הוא יצא מגדרו למען צרכי הקופה.

כעת, כבו המאורות, רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי זצוקללה"ה - איננו. אך האמת שמפעל חייו עדיין כאן. מפעל הצדקה הכביר ביותר שהוא הקים - "קופת העיר" היא עדיין כאן, עדיין זקוקה לנו, עדיין צריכה אותנו בכדי להמשיך את מורשתו של מרן זיע"א.

בהוראת מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א "קופת העיר" תחלק צדקה בשעת ההלווייה של רשכבה"ג לאלפי משפחות נצרכות וזאת על פי צוואתו של מרן רבי עקיבא איגר אשר הורה לחלק מעות לצדקה בשעת הלוויתו. בהוראת מרן ראש הישיבה, "יש לתרום לעילוי נשמתו סך 785 ש"ח כמנין "שמריהו יוסף חיים", שאותם "קופת העיר" תחלק בעת הלווייה כצוואת רבי עקיבא אייגר זצ"ל".

כעת זה הרגע שלנו להשיב טובה למרן רשכבה"ג הגאון רבי חיים קנייבסקי זיע"א. כעת זהו הזמן שלנו לעשות מעשה טוב ולהמשיך את מפעל הצדקה שהוא הקים בעשר אצבעותיו. עשו זאת ממש עכשיו שעת ההלוויה ותזכו לעשות נחת רוח למרן. 

להצטרפות לצדקה החשובה לע"נ מרן שר התורה הקליקו כאן>>>

לעילוי נשמת שר התורה קופת העיר הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!