ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הפיגוע במרתון בוסטון: נלכד המחבל השני

בתום מצוד משטרתי נלכד ג'וחאר צ'רנייב בן ה-19, אזרח צ'צ'ני, בסירה בחצר בית בעיירה ווטרטאון • הובהל לבית חולים במצב קשה • אובמה: "לא לקפוץ למסקנות"

ג'וחאר צ'רנייב. צילום: רובין יונג אי.פי
ג'וחאר צ'רנייב. צילום: רובין יונג אי.פי

בתום מצוד משטרתי ארוך נלכד ג'וחאר צ'רנייב בן ה-19, אזרח צ'צ'ני, בסירה בחצר בית בעיירה ווטרטאון, כך הודיעה המשטרה לפנות בוקר. צ׳רנייב הובהל לבית החולים במצב קשה, לאחר שככל הנראה נפגע בתקרית הירי, יום קודם בזמן שנמלט מכוחות המשטרה.

אחיו טמרלן, שהשתתף עמו בביצוע הפיגוע, נורה למוות במהלך המרדף אחריהם. צ'רנייב הובהל לבית החולים 'בית ישראל' בבוסטון והוא מטופל, כשמצבו חמור.

תושבי בוסטון לא הסתירו את התרגשותם מלכידתו של המחבל השני בפיגוע, וגזר עליהם עוצר. הם יצאו לרחובות עם היוודע דבר לכידתו של צ'רנייב, והניפו דגלי ארצות הברית לעיני אנשי כוחות הביטחון והמשטרה, בכל פעם שאלה חלפו על פניהם.

מקום מסתורו של ג'וחאר צ'רנייב התגלה לאחר שהמשטרה קיבלה מידע מתושב ווטרטאון, אשר זיהה כתמי דם בחצר ביתו בקרבת הסירה בה התחבא החשוד הצ'צ'ני.

עוד בנושא:
המצוד המשטרתי אחר המחבלים בבוסטון • הזווית של הקהילה היהודית
דרמה בבוסטון: חשוד אחד נהרג, מצוד אחר השני

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, קיים מסיבת עיתונאים לאחר לכידתו צ'רנייב ובירך את תושבי בוסטון על "עמידתם האיתנה", בתקופת שלאחר הפיגוע במרתון ובמהלך המצוד אחר החשודים. הנשיא אמר כי הוא ממליץ "לא לקפוץ למסקנות" באשר למניעיהם של האחים צ'רנייב בביצוע הפיגוע, וכי עניין זה ייחקר וייבחן בקפידה על ידי רשויות החוק.

בני משפחתם של השניים סירבו להאמין כי הם עומדים מאחורי הפעולה הקטלנית. "בני הוא מלאך אמיתי", אמר אמש (ו׳) אביהם של השניים, אנזור צ'רנייב, בשיחה טלפונית עם סוכנות הידיעות AP מהעיר מחצ'קלה, שברפובליקת דגסטאן, בהתייחסו לבנו הצעיר ג'וחאר, אחריו ניהלה המשטרה מצוד. לדבריו, ג'וחאר הוא סטודנט בשנתו השנייה ללימודי רפואה בארה"ב. "הוא ילד אינטליגנטי מאד. חיכינו שהוא שיבוא לכאן בחגים".

שלשום, זמן קצר לאחר פרסום תמונתם של שני האחים, השניים ירו למוות בשוטר שאיתו התעמתו לאחר ששדדו באיומי אקדח חנות של רשת מכולות פופולרית, עצרו כלי רכב שחלף ברחוב וחטפו את הרכב.

ביום הפיגוע כתב צ'רנייב בחשבון הטוויטר שלו תחת השם Jahar: "אין אהבה בלב העיר, שמרו על עצמכם, אנשים". הציוץ האחרון שלו ביום רביעי האחרון היה שיתוף של הודעה שכתב המופתי איסמעיל מנק, איש דת מוסלמי מזימבבואה. "גישה יכולה לקחת את יופייך, לא משנה כמה טוב אתה נראה, או שהיא יכולה להגביר את יופייך, להפוך אותך לנערץ"
בוסטון חשודים פיגוע ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד