י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בית המשפט לעיריית י-ם: בטלו את התוכנית למניעת חזרה בשאלה

בית המשפט הציע לחבר האופוזיציה מאיר תורג'מן למשוך את עתירתו נגד תקצוב פעילות למניעת חזרה בשאלה, אך הורה על צו מניעה נגד ביצוע הפעילות • צו המניעה יהיה בתוקף עד שהעירייה תבטל את התקצוב באופן רשמי • אם לא יבוטל - יוכל תורג'מן לעתור שוב לבית המשפט

נוער ברזלים. צילום אילוסטרציה
נוער ברזלים. צילום אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בירושלים המליץ ביום חמישי לחבר מועצת העיר, מאיר תורג'מן, למחוק את העתירה שהגיש נגד העירייה בגין החלטתה לקניית שירות למניעת חזרה בשאלה באמצעות המינהל הקהילתי ברוממה בסך של 49,000 שקלים.

אולם, השופט הורה בהחלטתו, כי במידה ובתוך שלושה חודשים לא תקבל העירייה החלטה שתבטל את קניית השירות הזן, יהיה רשאי חבר המועצה להגיש שוב את העתירה לדיון בבית המשפט.

כזכור, לפני מספר שבועות דן בית המשפט בעתירתו של חבר המועצה מהאופוזיציה, והוציא צו ארעי להחלטה, שמנע מהעירייה לבצע את ההחלטה.

"הצו הארעי יעמוד על כנו כצו ביניים עד לביטול ההחלטה", קבע נשיא בית המשפט, דוד חשין. "אם בתוך שלושה חודשים לא תבוטל החלטת המועצה, ימשיך צו הביניים לעמוד משך 30 יום נוספים, ואם בתוך אותם 30 ימים תוגש הבקשה לקיים דיון בעתירה - אזי יעמוד צו הביניים על כנו עד למתן פסק הדין בעתירה".

הצדדים הסכימו להחלטה, וככל הנראה תיאלץ עיריית ירושלים לבטל את התקצוב המדובר - שנועד לסייע לנוער נושר ולבלום את תהליך החזרה בשאלה, אחרת, מתכוון תורג'מן לפעול במישור המשפטי שוב, משום שלדבריו "אין זה מתפקיד העירייה, ומעבר לכך אין בסמכות העירייה, להפעיל או לממן תוכנית שנועדה למנוע חזרה בשאלה או עזיבת הדת".

מי שייצג את חבר המועצה מהאופוזיציה הוא עו"ד יוסי חביליו, שבעבר כיהן כיועץ המשפטי של העירייה, והוא הסתמך בעתירתו על פסקי דין מהם ניתן ללמוד כי אין בסמכותה החוקית של העירייה להקצות כספים למטרות כאלה.
חזרה בשאלה תקציב בית משפט תורג'מן עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד