י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נהגים צעירים במגזר הערבי לא מודעים לסכנות הנהיגה

מתוצאות חקירת התאונה בכפר ואדי אלחמאם עולה כי נהגים צעירים במגזר הערבי לא מודעים לסכנות הנהיגה • הנתונים עולים מדבריו של מתנדב שבחן את האירוע

תאונה. צילום אילוסטרציה: אהרן ברוך ליבוביץ
תאונה. צילום אילוסטרציה: אהרן ברוך ליבוביץ

עמותת אור ירוק בשיתוף המכללה הישראלית לביטחון וחקירות, ערכו חקירה מיוחדת לבדיקת תאונת הדרכים שהתרחשה לפני כחודש בכניסה לכפר ואדי אלחמאם, בה נהרג אדם אחד. את החקירה היסודית ערך מתנדב עמותת אור ירוק שאף גיבש הערכות מדאיגות בנוגע לסיבות התאונה.

בדו"ח ציין המתנדב, כי תאונת הדרכים הקטלנית ארעה ב- 23.3.13, כאשר הנהג סטה מהנתיב בו נסע, פגע באבני שפה וכתוצאה הרכב עף מעל מעקה בטון בגובה של כחצי מטר. לאחר הנחיתה הרכב התהפך על צידו מספר פעמים עד לעצירתו מרחק 70 מטר ממקום הנחיתה. כתוצאה מהתאונה נהרג צעיר בן 19 שנמצא מחוץ לרכב.

בפירוט מסקנותיו מהדו"ח, מציין המתנדב כי "על פי נסיבות התאונה כפי שהן עולות מחקירת התאונה, נהג הרכב נסע במהירות מופרזת מאוד". כמו כן, מצוין בדו"ח כי מכיוון שהנהג נמצא מחוץ לרכב, בזמן התאונה הוא לא היה חגור בחגורת בטיחות.

מסקנתו של מחבר הדו"ח הינה חד משמעית: על נהגים צעירים לעבור הדרכה מתאימה בה יחדירו להם את המודעות לסכנות הקיימות בנהיגה. חוקר התאונה כותב בדו"ח כי "נהג הרכב היה נהג צעיר ולא מיומן, בלט חוסר הניסיון וחוסר המודעות לסכנות מנסיעה במהירות וללא חגורת בטיחות". הכותב מוסיף ומציין כי הוא "ממליץ על העברת הדרכה מתאימה לפני קבלת הרישיון בבתי ספר תיכון בהתאם ובדגש במגזר הלא יהודי".

עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם חסרי ניסיון ולמרות זאת, נוטים לביטחון מופרז בכבישים. על המדינה לדאוג להדריך נהגים חדשים מכלל המגזרים בארץ, עם קבלת הרישיון, להסביר להם את הסכנות שצופן להם הכביש ולסייע להם להתמודד איתן. רק כך, ניתן יהיה להפחית את מספר תאונות הדרכים בהם מעורבים נהגים צעירים".
נהג ערבי מתנדב חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד