כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

התפתחות דרמטית במירוץ לרבנות • הגוף הבוחר יוגדל

חוק חדש צפוי לטרוף את הקלפים בויכוח על הרבנות הראשית • רוב בממשלה לשינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים, שיגדיל את כוחה של הממשלה בגוף לבחירת הרבנים הראשיים

הגר"ש עמאר. צילום: ארכיון
הגר"ש עמאר. צילום: ארכיון

התפתחות דרמטית במירוץ לכהונת הרב הראשי לישראל. ביום ראשון תדון ועדת השרים לעניני חקיקה, בהצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), לשנות את הרכב הגוף שבוחר את שני הרבנים הראשיים, ואת תנאי הסף שנדרשים מהמועמדים, כך מדווח הבוקר (חמישי) עיתון 'מעריב'.

על פי ההצעה, הגוף שבוחר את הרבנים הראשיים יגדל מ-150 ל-200 חברים. לפחות 20 אחוז מחברי הגוף הבוחר יהיו נשים ויגדל אחוז הנציגים שימנו הממשלה והכנסת, על חשבון אחוז הרבנים בגוף הבוחר.

הצעת החוק גם קובעת שעל מנת להתמודד על משרת הרב הראשי נדרש כל מועמד להיות בעל הסמכה לדיינות והסמכה לכהן כרב עיר.

התנאים האחרונים פוסלים את מרבית המועמדים החרדים האשכנזים, כולל את הגרי"ד גרוסמן והרב דוד לאו, וייותרו רק נציגי הציבור הדתי-לאומי, הרב דוד סתיו, והגר"י שפירא לכהונת הרב האשכנזי. כך גם תרד מהפרק מועמדות הגר"י אריאל.

המועמדים הספרדים החרדים הבולטים, בראשם הגר"ש עמאר, עומדים בתנאי הסף. אך הגדלת כוחה של הממשלה תקטין את סיכוייהם להיבחר וגדלים סכוייו של המועמד הדתי לאומי, להיבחר לכהונת הרב הספרדי. לא ברור כרגע מי הוא המועמד לכהונה, הגר"ש אליהו, הוא השם המוביל כרגע במגזר הדתי לאומי.

שישה מתוך 11 שרים בוועדה הבטיחו את תמיכתם בהצעה: שלושת שרי "יש עתיד", יאיר לפיד, שי פירון ויעל גרמן; יו"ר הוועדה, וחברת מפלגתו של שטרן, השרה ציפי לבני; השר אורי אורבך (הבית היהודי), שגם חתם בעבר על ההצעה (לפני שמונה לשר) ; והשרה לימור לבנת (ליכוד).
רבנות ועדת השרים ש''ס הגר''ע יוסף הרב עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד