כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תלונה לוועדת האתיקה: "ח"כ לוי הפר כללי האתיקה"

אומ"ץ שיגרה ליו"ר ועדת האתיקה קובלנה נגד ח"כ מיקי לוי: "כינה את הציבור החרדי 'טפילים'. התבטאות הגובלות בהסתה" • דורשת: "למצות איתו את הדין"

התבטאות חמורה ואומללה. ח"כ מיקי לוי. צילום: פלאש90
התבטאות חמורה ואומללה. ח"כ מיקי לוי. צילום: פלאש90

תנועת אומ"ץ שיגרה ליו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יצחק כהן, קובלנה נגד ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, "אשר בעת ראיון ברדיו הפר את כללי האתיקה, המחייבים את חבר הכנסת לשמור על כבוד הכנסת ולנהוג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר כנסת".

התנועה מפרטת: "סגן שר האוצר, חבר הכנסת מיקי לוי, התראיין לרדיו 'קול ברמה' בתוכנית 'שמונה עד עשר' וכינה את הציבור החרדי 'טפילים'. חבר הכנסת לוי אמר כי יש לשאת יחד בנטל ולהשתלב בשוק העבודה, ואז הוסיף ואמר: 'אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי.

"המדובר בהתבטאות חמורה ואומללה אשר אינה מכבדת את כבודה של הכנסת ואינה הולמת את מעמדו של חה"כ לוי כחבר כנסת. שימוש בביטוי חמור כנגד הציבור החרדי, כינו עמים ללא מדינות, כגון היהודים והצוענים כ'גזעים טפילים'. דבריו של חה"כ לוי מהווים התבטאות הגובלות בהסתה נגד הציבור החרדי בכללותו, ויש לראותם בחומרה רבה ולגנותן מכל וכל.

"יש לציין, כי על פי החלטות ועדת האתיקה בעניינים פרלמנטרים, ועדת האתיקה החליטה כי במקרה ותובא בפני הוועדה קובלנא נגד חבר כנסת, שתעסוק בהתבטאות הקשורה בשימוש פוגעני הכולל דימויים מעולם התוכן של השואה, הועדה לא תנקוט בריסון, כפי שנהגה עד כה.

"במעשה זה, הפר חבר הכנסת לוי את כללי האתיקה, המחייבים את חבר הכנסת לשמור על כבוד הכנסת ולנהוג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר הכנסת. תנועת אומ"ץ רואה בחומרה רבה את דבריו של חבר הכנסת לוי ומבקשת למצות איתו את הדין.

"יש לציין, כי תנועת אומ"ץ מודעת לכך, כי חבר הכנסת לוי התנצל בשידור על התבטאות זו, אך הדבר קרה אך ורק לאחר שהשדרן הפנה את תשומת ליבו לעניין, ואין בכך בכדי להפחית את חומרת העניין. לפיכך, מתבקשת ועדת האתיקה לדון בקובלנה זו המוגשת בפניה".
תנועת אומ''ץ מיקי לוי טפילים אתיקה קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד