ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
גם ירי בבית אבות

אוקראינה מאשימה את רוסיה בהפצצת בית ספר: "מחלצים מהתופת"

בצל הלחימה הנמשכת באוקראינה, ואזהרת הנשיא זלנסקי כי "כישלון המשא ומתן יוביל למלחמת עולם שלישית" פגז התפוצץ מחוץ לבלוק דירות בקייב, ופצע חמישה בני אדם, בנוסף בית אבות ובית ספר הופצצו

אוקראינה מאשימה את רוסיה בהפצצת בית ספר: "מחלצים מהתופת"
האמבולנסים החדשים של הצלה אוקראינה צילום: הצלה אוקראינה

אוקראינה האשימה את הכוחות הרוסיים בתקיפת בית אבות באזור לוהנסק. נציבת זכויות האדם של אוקראינה, לודמילה דניסובה, האשימה את הכוחות הרוסיים בירי בעשרות בני אדם בבית אבות באזור לוהנסק. בנוסף פגז התפוצץ מחוץ לבלוק דירות בקייב הבירה ופצע חמישה בני אדם, כך אמר ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו.

עיר הנמל מריופול הנצורה ממשיכה לסבול מהפגזות הרוסים. מועצת העיר מסרה כי בית ספר לאמנויות בו שהו 400 בני אדם הופצץ על ידי רוסיה. אל ג'זירה דיווח, כי השלטונות במריופול אומרים, שהם פשוט לא יכולים להתקרב למקום בגלל הקרבות העזים המתמשכים ברחוב שמסביב.

הנשיא ולודימיר זלנסקי הזהיר היום כי כישלון המשא ומתן יוביל למלחמת עולם שלישית, נשיא אוקראינה חידש את בקשתו לשיחות על הפסקת אש, אך נראה כי פוטין החליט לפרק את אוקראינה, הנשיא אמר בטלוויזיה האמריקנית כי משא ומתן הוא הדרך היחידה "לסיים את המלחמה הזו".

"אני מוכן למשא ומתן איתו", אמר זלנסקי ל-CNN בהתייחסו למקבילו וולדימיר פוטין. "אם הניסיונות האלה ייכשלו, זה אומר שזו מלחמת עולם שלישית", אמר.

בתוך כך ארגון הצלה אוקראינה רכש ארבעה אוטובוסים ושלושה מיניבוסים, לצורך המשך החילוצים של משפחות וילדים מהתופת ולהביאם למקום מבטחים. כמו כן הארגון רכש שלושה אמבולנסים חדשים שכבר נכנסו לשירות ונותנים מענה ברגעים אלו בשטח הלחימה.

מנכ"ל הצלה אוקראינה, שלומי רוזליו מסר כי: "הארגון לא נח לרגע ומסייע לכל אחד שזקוק לסיוע לפעמים תחת אש". סמנכ"ל הארגון, שלומי אלישע הוסיף ואמר: "הלחימה באוקראינה היא איומה, ברוך השם המצב תחת שליטה אנו מספקים ציוד חירום לבתי החולים השונים ולמתחמים שונים שנמצאים תחת אש, אנחנו פשוט מתפללים בלי סוף, זה הדבר היחיד שנשאר לנו לעשות, וכמובן עושים השתדלות גדולה לסייע לכל נצרך".

סמנכ"ל תפעול הצלה אוקראינה, אלדד סבח אמר: "גם במצב תחת אש הצלחנו לרכוש מספר אמבולנסים ואוטובוסים ומספר כלי רכב שונים, כדי לתת מענה מציל חיים, שזה היה הדבר המתבקש ושעומד לנגד עינינו בכל רגע נתון, זוהי הצלת חיים נטו".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדמיר פוטין מריופול קייב הצלה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד