י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צו סגירה במירון • יפונו 2000 מיטות שהוצבו בלולים

המשטרה זימנה את בעלי הלולים במירון לשימוע - ובעקבותיו הוחלט: צו סגירה! • נקבע: הלולים מסוכנים ללינה • ערב ההילולא: החסידויות הגדולות נותרו ללא מיטות

כך זה נראה. לול תרנגולים שהפך ל'מלון'
כך זה נראה. לול תרנגולים שהפך ל'מלון'

דרמה במושב מירון: לאחר שימוע שקיימה הבוקר המשטרה לכל בעלי הלולים במושב מירון, הוחלט להוציא צווי סגירה לכל הלולים ולצוות על פינוי מיידי של כל 2000 המיטות שהוצבו בהם. עד כה המשטרה איתרה חמישה לולים.

השימוע בוצע בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי של מחוז צפון וכיבוי, לפיו הלולים מסוכנים ללינה וכי "מדובר בסכנת נפשות".

לטענת המשטרה, הגג בלולי התרנגולים עשוי ממוצרי אסבסט, שהינו חומר חלקיקי, המורכב מחלקיקים זעירים, ונישא באוויר בצורת אבק, עשן או פיח. האבק המזיק שנוצר מהאסבסט הינו חומר רעיל הגורם למחלות ריאה, כמו גם לנזק בריאותי אחר שמקורו בחומר.

ל"ג בעומר בציון רשב"י הוא יום חג לתושבי מושב מירון, אבל לא רק בגלל ההילולא: אנשי החסידיות הגדולות, כמו עוד רבים מהעולים לרגל לקראת ההילולא, מבקשים לשהות סמוך לציון כבר משבת, ערב ל"ג בעומר. מצוקת הלינה, מול הביקוש הרב, הובילה את תושבי המושב, שבבעלותם לולי תרנגולים שאינם פעילים מספר שנים, להציב מיטות מתקפלות לשינה עבור החסידים - ולהשכיר כל מיטה, תמורת מחירים מפולפלים.

כעת, בעקבות ההחלטה של המשטרה, מוצאות עצמן החסידויות הגדולות ערב ההילולא, בפני שוקת שבורה. "במשך שנים אנו ישנים בערב ובל"ג בעומר עצמו בלולי תרנגולים. בכל אותן שנים לא קרה שום דבר. אם תהיה דרישה, נציב במקום מטפי כיבוי, ובמידת הצורך אף ניידות כיבוי על כל צרה שלא תבוא", אומר אחד מעסקני החסידות.

מבדיקת "בחדרי חרדים" עולה, כי לכבוד השבת הקרובה הוצבו בלולי התרנגולים במושב כ-2000 מיטות - רובן עבור חסידות באיאן, והשאר עבור חסידויות קרלין, לעלוב, זוויעל ועוד.





ל לולים מיטות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד