י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"מחנות ריכוז של אסירים"

10 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם באוקראינה

המלחמה של רוסיה באוקראינה אילצה 10 מיליון אזרחים להימלט מבתיהם, כך אמר ראש סוכנות הפליטים של האו"ם. רבים מהם גורשו בעל כורחם לרוסיה

10 מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם באוקראינה
פליטים מאוקראינה צילום: unsplash

פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לפליטים, אמר היום (ראשון) כי מצב הפליטים מאוקראינה הינו בכי רע. לדבריו, 10 מיליון פליטים אוקראינים נמלטו עד כה מבתיהם. "בין האחריות של מי שמנהל מלחמה, בכל מקום בעולם, הוא הסבל שנגרם לאזרחים שנאלצים לברוח מבתיהם". אמר.

על פי נתוני האו"ם, כמעט 3.4 מיליון פליטים עזבו את אוקראינה מאז החלה המלחמה ב-24 בפברואר, כאשר יותר מ-2 מיליון נקלטו על ידי פולין השכנה, קרוב ל-530,000 על ידי רומניה ומעל 362,000 על ידי מולדובה. על פי ההערכות, כ-6.5 מיליון אזרחים עקורים מביתם במדינה ומתגוררים במקומות אחרים ברחבי אוקראינה.

בנוסף, תושבים רבים גורשו לרוסיה. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה כי הדיווחים על אלפי תושבי עיר הנמל הנצורה של אוקראינה, מריופול, שגורשו בכוח לרוסיה הם "מטרידים ובלתי מתקבלים על הדעת אם הם נכונים".

"רק שמעתי את זה. אני לא יכולה לאשר את זה, אבל אני יכולה לומר שזה מטריד. זה בלתי מתקבל על הדעת שרוסיה תאלץ אזרחים אוקראינים להיכנס לרוסיה ולהכניס אותם למה שיהיו בעצם מחנות ריכוז של אסירים" כך אמרה לרשת CNN.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול או"ם פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד