ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הבית שהיה לתל תלפיות

ויהי אחרי הלווית הענק: המונים נוהרים לרשב"ם • "ממאנים לעכל" 

למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל ברחוב רשב"ם בבני ברק מגיעים המוני מנחמים מעמך בית ישראל שממאנים לעכל את הגזירה הנוראה שניחתה על הדור בהסתלקותו הפתאומית של רבן של ישראל. 'בחדרי חרדים' עם האבלים וגם על עשרות התינוקות שנקראו על שמו

ויהי אחרי הלווית הענק: המונים נוהרים לרשב"ם • "ממאנים לעכל" 
ניחום אבלים הערב ברשב''ם צילום: באדיבות המצלם

לאחר מסע הלווית הענק, בסיומו הובא למנוחות, רבם של כל בני הגולה, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, התיישבו בניו ל'שבעה' בבית הגדול והצנוע ברחוב רשב"ם 23, מקום בו ישב ועמל בתורה עשרות בשנים עד יומו האחרון, קיבל לעצה ולברכה את מאות אלפי בני ישראל שהגיעו היום להשיב לו כבוד אחרון ממנו ברח כל ימיו. 

עם חזרתם של האבלים מהשבעה, התקיימו שלושה מניינים למנחה עבור שלושת הבנים שהותיר אחריו, בנו הגדול, הגאון רבי אברהם ישעיהו קנייבסקי, ראש כולל 'ארחות יושר', הגאון רבי שלמה קנייבסקי, ראש ישיבת 'קרית מלך', ובנו הצעיר הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי, שמונה היום לרב בית הכנסת 'לדרמן'.

ההמונים שמגיעים לנחם את הבנים מסרבים לעכל, בין המנחמים ראשי ישיבות ותלמידים, לצד עמך בית ישראל שבפיהם סיפורי מופתים מפעימים על מרן שר התורה זצ"ל.

רבים מזכירים את דבר הפלא ששר התורה זכה והסתלק בשנה שביעית - שנת השמיטה, עליה דיבר כל חייו והקפיד לשמר את המצווה, גם את הש"ס סיים, לאחר שכבר השנה הייתה שנה מעוברת ובכל שנה מסיים בערב פסח והשנה כבר בערב פורים, גם בניו המסיימים את הש"ס כמידי שנה נותרו ללא חובות בשבוע של השבעה שבו הם לא יכולים ללמוד. 

בתוך כך, עשרות תינוקות בארץ ובעולם נקראו כבר בשם 'שמריהו יוסף חיים' ועשרות ילדים במגזר החרדי שנולדו בשבוע האחרון נקראו בשלושת השמות. 

גם הבוקר, קודם הלוויה התקיימה ברית במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שכובד בסנדקאות לנכד נשיא ישיבת פוניבז', הגאון רבי אליעזר כהנמן, שם נקרא הרך הנימול 'שמריהו יוסף חיים'. בנוסף, גם תינוק ראשון במשפחת שר התורה זצ"ל, נכד לחתנו הגאון רבי יהושע צביון, בן הרב יצחק ווגשל, התקיימה בבוקר ההלוויה והרך הנימול נקרא בשמו של הסבא הגדול.  

זמני ניחום אבלים בבית ברחוב רשב"ם: בבוקר מהשעה 11:00 ועד 14:00 בצהריים, ואחר הצהריים מהשעה 17:00 ועד 22:00 בערב.

ליד קברו הטרי של שר התורה זצ"ל, המונים מדליקים נרות ומתפללים בבית החיים שומרי שבת זכרון מאיר. 

הציון הטרי הערב. צילום: באדיבות המצלם

הרב חיים קנייבסקי ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד