י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא שוכחים לרגע"

ההבטחה של יועץ הנשיא זלנסקי לישראל

יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה אומר כי הם זקוקים לסיוע מישראל כדי לנצח את המלחמה, ומבטיח שהאוקראינים יעזרו לישראל אם וכאשר תהיה במצב דומה | הוא טוען שרוסיה רוצה לחתום על הפסקת אש מהר: "יכולים לקוות כי בטווח זמן הגיוני כלשהו יתקיים פגישות בין נציגי ההנהגה". | לדבריו, אוקראינה מעריכה את מאמצי התיווך של בנט

ההבטחה של יועץ הנשיא זלנסקי לישראל
ולודימיר זלנסקי צילום: שלומי כהן, פלאש 90

אולכסי אריסטוביץ, יועץ לענייני ביטחון לנשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אומר בראיון לתקשורת הישראלית שמתפרסם הערב (ראשון) כי הם זקוקים לעזרה מישראל, וכי אוקראינה מעריכה את מאמצי התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט.

בראיון ל'כאן 11' אמר אריסטוביץ: "אנחנו מעריכים מאוד את התיווך הישראלי, מפני שתיווך בסוגיה קשה מעין זו הוא דבר משמעותי ביותר. ישראל, בתוך מדינה ניטרלית, שיש לה בעצמה היסטוריה לא פשוטה, גם מבינה היטב את הבעייתיות שבעניין".

לדבריו: "לאור הקירבה שלה הן לרוסיה והן לאוקראינה, היא יכולה להעניק את השירות הטוב ביותר לשני הצדדים, ואנו מודים לה מאוד על כך". בנוסף הוא מבטיח שהאוקראינים יעזרו לישראל אם ישראל תהיה במצב דומה.

"אנחנו יודעים היטב באיזה מצב מסובך ישראל נמצאת. לאוקראינה ולרוסיה יש רקע היסטורי לא פשוט, אך עם זאת מה שקורה כרגע, והיחס של הישראלים אלינו, מוכיחים כי אנו יכולים להגיע לשלב חדש ביחסים שלנו". 

"אנו כאן באוקראינה לא שוכחים לרגע באיזה מצב ישראל נמצאת, ואם חס וחלילה ישראל תיקלע למצב דומה, אנחנו האוקראיניים נהיה מוכנים לסייע לה". אומר יועץ הנשיא שמבין כי "ישראל צריכה לדאוג קודם כל לדאוג לביטחון שלה, אבל כל סיוע שיגיע לאוקראינה מישראל יועיל לנו מאוד."

הוא מוסיף וטוען, "רוסיה והנהגתה מבינות שהן כבר מותשות במלחמה הזו ושהן אינן מצליחות להשיג את יעדיהן באמצעות המלחמה. הדרגים הגבוהים ביותר של ההנהגה אומרים כי המו"מ ממשיך להתנהל. הם היו רוצים שהכל ייחתם מהר".

"אנחנו יכולים לקוות כי בטווח זמן הגיוני כלשהו יתקיים פגישות בין נציגי ההנהגה וכבר נתחיל לדבר על הפסקת אש, שביתת נשק והסגת כוחות". כך אולכסי אריסטוביץ.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה ולדימיר זלנסקי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד