כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עד מחר בצהריים

רוסיה דורשת את כניעת העיר מריופול: מציבה אולטימטום

הצבא הרוסי הציב אולטימטום שתוקפו יפוג מחר בשעות הצהריים. לפי הדרישה, על הכוחות האוקראינים לעזוב את עיר הנמל מריופול

רוסיה דורשת את כניעת העיר מריופול: מציבה אולטימטום
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

רוסיה קראה היום (ראשון) לכוחות הצבא האוקראינים לעזוב את העיר מריופול שבדרום מזרח אוקראינה, עד מחר (שני) בשעות הצהריים. "במקרה כזה, היציאה המאורגנת מהעיר תתבצע באופן הבא: מהשעה 10 עד 12 בצהריים, כל היחידות החמושות של אוקראינה ושכירי חרב זרים ללא נשק ותחמושת (יוכלו לעזוב את העיירה) במסלול שסוכם עם אוקראינה", אמר מיכאיל מיזנצב, ראש מרכז הבקרה של ההגנה הלאומית של רוסיה.

אך נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא קיבל את הדרישה, הוא חזר ואמר כי הוא "מוכן לנהל משא ומתן" עם עמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, והדגיש כי "ללא משא ומתן לא נוכל לסיים את המלחמה הזו", את הדברים אמר בראיון ששודר היום ברשת CNN. "אני מוכן לנהל איתו משא ומתן, הייתי מוכן בשנתיים האחרונות ואני מאמין שבלי משא ומתן לא נוכל לסיים את המלחמה הזו", אמר.

בתוך כך, סגן מפקד צי הים השחור הרוסי, אנדריי פאלי, נהרג בקרבות בין כוחות רוסים ואוקראינים ליד מריופול באוקראינה, כך מסרו הרשויות ברוסיה היום. "אנדריי ניקולאייביץ' פאלי מת בלחימה לשחרור מריופול מהנאצים האוקראינים", כך כתב מיכאיל רזבוייב, מושל סבסטופול, בטלגרם.

העיר נמצאת בחצי האי קרים האוקראיני, שסופחה לרוסיה ב-2014, היא מהווה בסיס של צי הים השחור הרוסי. לפי התקשורת הרוסית, אנדריי פאלי היה ב-2020 סגן מפקד הכוחות הרוסיים בסוריה, שם התערבה רוסיה צבאית, מאז ספטמבר 2015 בתמיכה בכוחות משטרו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד.

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה אולטימטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד