כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב ברלנד לחסידיו במירון: "שובו בנים עוברת ניסיון"

בלעדי • כך חגג הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', המבוקש לחקירה בישראל, את ל"ג בעומר במרוקו • בלילה מסר שיעור טלפוני לחסידיו במירון

הרב ברלנד במירון. תשע"ב
הרב ברלנד במירון. תשע"ב

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', המבוקש לחקירה בישראל בגין חשדות חמורים, חגג את ל"ג בעומר במרוקו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קבוצה של כ-100 מאנשי 'שובו בנים' נחתו בסוף השבוע במרוקו. רק קבוצה זו הצליחה להגיע אל המדינה הצפון-אפריקנית, למרות רצונו של הרב כי הקהילה בישראל תחגוג במירון.

את השבת העבירו החסידים, יחד עם הרב, באחת הערים הסמוכות למרקש. בצאת השבת הם יצאו אל בית קברות, שם נערכה הדלקה ליד אחד מקברי הצדיקים הטמונים במקום. אחד החסידים סיפר: "רקדנו שעות מתוך שמחה אמיתית".

במקביל, מאות מבני הקהילה הגיעו להדלקה במירון.

במהלך הלילה התקבלה שיחת טלפון ממרוקו, והרב ברלנד היה על הקו. מכשיר הטלפון חובר למערכת רמקולים במירון, ובמשך 20 דקות העביר הרב שיעור לחסידיו בישראל.

בין הדברים אמר הרב לבני קהילתו: "בל"ג בעומר נמחלים כל העוונות של עם ישראל. אדם שמגיע למירון אש הקודש מלהטת סביבו. קהילת שובו בנים עוברת ניסיון - צריכים להחזיק מעמד".

חסידי הרב ברלנד משתדלים להסתיר את מקום שהותו המדויק, כדי לא ליצור המולה סביבו. חלקם טוענים, כי הידיעה על מיקומו המדויק אינה תורמת דבר ו"גורמת לבעיות מול הקהילות היהודיות במרוקו".
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים לג בעומר מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד