י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דיווח: חיל האוויר תקף מרכז מחקר מדעי בסוריה

דיווח לא מאומת של המורדים בסוריה: מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מרכז מחקר מדעי בדמשק • הסיבה: במקום שוכנת יחידה צבאית המשתמשת בנשק כימי

מטוסי חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל
מטוסי חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

צבא סוריה החופשית טוען כי מטוסי חיל האוויר הישראלי חגו אתמול (שבת) מעל ארמון הנשיא בדמשק, ולאחר מכן תקפו מרכז מחקר מדעי שנטען כי בו היה המטה של היחידה הצבאית הסורית האחראית על הנשק הכימי. כרגע, המורדים הם היחידים שפרסמו את המידע, ולא נמסר אישור רשמי לידיעה.

בהודעת המועצה הצבאית של בדמשק ובסביבתה נאמר כי אתמול, סמוך לשעה שש בבוקר, חדרו מטוסים ישראליים למרחב האווירי של סוריה. הם חלפו מעל ארמונו של בשאר אסד ומעל מתקנים ביטחוניים נוספים, ואז תקפו מרכז מחקר מדעי בקרבת העיר.

לפי הדיווח, סוללות הגנה אווירית סוריות ירו לעבר מטוסי הקרב הישראליים, אולם הם הצליחו לעזוב את המרחב האווירי ללא פגע. המורדים טענו כי היעד לתקיפה היה המטה של מפקדת הנשק הכימי הסורי. הם אף פרסמו סרטון וידיאו שמראה עשן עולה מהאזור.

הפרסום מגיע על רקע הדיווחים כי משטר אסד אכן עשה שימוש בכלי נשק בלתי קונבנציונליים.

כעת, העיניים מופנות לעבר נשיא ארה"ב ברק אובמה, שהגדיר בעבר את השימוש באמצעים בלתי קונבנציונליים כ"קו אדום". אלא שבסוף השבוע התייחס אובמה לשני אירועים שבהם בוצע שימוש לכאורה בגז סארין ואשר תועד במצלמות, ואמר: "עדיין ידוע מעט מדי על העניין".
מחקר מדעי סוריה נשק ישראל חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד