כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר נאומו לחברי הכנסת

זלנסקי: "ירושלים תהיה המקום הנכון למצוא בו שלום"

נשיא אוקראינה אומר שישראל עושה מאמצים רבים לארגן שיחות ברמה עליונה בין ארצו לרוסיה ומציע שהן עשויות להתקיים בירושלים | הרוסים פוצצו מיכל אמוניה

זלנסקי: "ירושלים תהיה המקום הנכון למצוא בו שלום"
ולודימיר זלנסקי צילום: שלומי כהן, פלאש 90

"ראש ממשלת ישראל, מר בנט, מנסה למצוא דרך לנהל שיחות. ואנחנו אסירי תודה על כך. אנו אסירי תודה על מאמציו, כדי שבמוקדם או במאוחר נתחיל לנהל שיחות עם רוסיה, אולי בירושלים", אמר זלנסקי במהלך נאום הווידאו הלילי שלו. "זה המקום הנכון למצוא שלום אם אפשרי".

אתמול פנה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לנשיא רוסיה וביקש לנהל לשיחות עם מקבילו הרוסי, הוא פנה לטלוויזיה האמריקאית ואמר כי משא ומתן הוא הדרך היחידה "לסיים את המלחמה הזו". הוא הדגיש כי הוא והנשיא ולדימיר פוטין יהיו היחידים שיצליחו להביא את ההסכם להפסקת הלחימה, זו השבוע הרביעי שלה.

בתוך כך דמיטרו ז'יביצקי, מושל סומי, אומר שהכפרים נובוסליציה ו-ורכניה סירובאטקה נמצאים באזור שמזוהם מדליפת אמוניה. לדבריו, לאנשים באזור הפגוע מומלץ לתפוס מחסה מיידי מתחת לאדמה, ואם מתגלה אמוניה, לנשום דרך תחבושות גזה ספוגות בחומצת לימון.

המושל ז'יביצקי, ראש המינהל הצבאי האזורי של סומי, אמר ש"אין איום" על העיר סומי מדליפת אמוניה במפעל כימי סמוך מכיוון שהרוח נושבת מהעיר. הוא הוסיף כי הדליפה במפעל סומיכימפרום מזהמת אזור ברדיוס של 2.5 ק"מ ולא חמישה ק"מ כפי שחשבו בעבר.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי שיחות שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד