כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"כוכב מאיר"

הסיוע הישראלי: בית החולים שדה יצא הבוקר לאוקראינה

לצד ההאשמות של נשיא אוקראינה על האדישות וחוסר הסיוע של מדינת ישראל, הבוקר (שני) יצאה מנתב"ג המשלחת שתתפעל את בית החולים שדה שישראל הקימה באוקראינה. ראש הממשלה נפתלי בנט: "עם ישראל יכול להיות גאה בתרומה ובסיוע שלהם לאזרחי אוקראינה"

הסיוע הישראלי: בית החולים שדה יצא הבוקר לאוקראינה
יאיר לפיד נואם בנתב"ג צילום: חיים צח\לע"מ

בצל סערת נאומו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת, הבוקר (שני) התקיים בנמל התעופה בן גוריון טקס יציאת משלחת מערכת הבריאות לבית חולים שדה הומניטרי שהוקם באוקראינה במסגרת מבצע "כוכב מאיר". בטקס השתתפו ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירים ממשרדי הבריאות והחוץ.

המשלחת בראשות ד"ר דודו דגן, מנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות, תצטרף לצוותים שכבר נמצאים באוקראינה והקימו שם את בית החולים. במשלחת חברים אנשי צוות מכלל מערכת הבריאות קופות החולים ובתי החולים.

כזכור, בית החולים שדה יפעל באוקראינה במשך חודש ימים ויעניק סיוע וטיפול רפואי לפליטים והתושבים באזורי הלחימה, עלות תפעולו שמוערכת בעשרות מיליונים תמומן ע"י משרדי הממשלה ובסיוע של קרן שוסטרמן.

ראש הממשלה בנט ניצל את האירוע בכדי להגיב לדברים שאמר אתמול נשיא אוקראינה זלנסקי בפני חברי הכנסת ולהאשמות שהטיח על חוסר הסיוע של מדינת ישראל למדינתו, ובחשבון הטוויטר שלו כתב ראש הממשלה "אני רוצה להגיד בצורה ברורה - עם ישראל יכול להיות גאה בתרומה ובסיוע שלהם לאזרחי אוקראינה".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד צייץ וכתב "ישראל היא המדינה הראשונה ששולחת בית חולים שדה לתוך אוקראינה כדי לטפל בקורבנות המלחמה, אנחנו עושים זאת למען הילדים האוקראינים, אבל גם הילדים שלנו צריכים לדעת שמדינת ישראל אינה עומדת מנגד".

מלחמת אוקראינה רוסיה יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד