י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"ישראל נקטה עמדה ברורה"

השגריר באוקראינה נגד דבריו של זלנסקי לחברי הכנסת

אחרי שאמש נשיא אוקראינה השווה בין הכוונות והמעשים של הנאצים לאלו של פוטין, שגריר ישראל באוקראינה יוצא נגד דבריו. הוא גם מאשר כי הייתה בקשה רשמית של האוקראיניים לקבל כיפת ברזל: "הובהר שזה בלתי אפשרי, והם עדיין מתעקשים להעלות את זה"

השגריר באוקראינה נגד דבריו של זלנסקי לחברי הכנסת
זלנסקי ויו"ר הכנסת לוי צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שגריר ישראל באוקראינה מגנה הבוקר (שני) את דבריו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שנשא נאום אמש לח"כים. השגריר מאשר כי האוקראיניים רוצים כיפת ברזל. השגריר, ‏מיכאל ברודסקי, הגיב לנאום של זלנסקי אתמול בפני חברי הכנסת הישראליים, בו אמר "‏הקרמלין משתמש בטרמינולוגיה של המפלגה הנאצית. הגרמנים לא רצו להשאיר שרידים לעם היהודי - גם הרוסים רוצים לעשות לנו את אותו הדבר".

"אני לא חושב שנכון להשוות את המצב שבו אוקראינה נמצאת כעת למצב היהודים בשואה. העם האוקראיני מנהל מאבק אמיץ והרואי, אבל הוא מאבק מזוין", גינה השגריר את דבריו של זלנסקי, שעוררו סערה וביקורת על השוואה לתקופת השואה, שלא הייתה כמותה ולא תהיה. הוא הוסיף, ‏‏"ישראל נקטה עמדה מאוד ברורה וגינתה את התוקפנות הרוסית, זה לא משתמע לשתי פנים. כפי ששר החוץ אמר, ישראל לא תעקוף את הסנקציות. הדיון בסוגייה מתקיים והעמדה תישקל בהמשך".

לאחר מכן הוא אישר כי אוקראינה ביקשה מישראל סיוע בדמות כיפות ברזל. "למיטב ידיעתי, הנושא עלה גם לפני המלחמה. לצד האוקראיני הובהר שהדבר בלתי אפשרי, והם עדיין מתעקשים להעלות את זה. ישראל צריכה לעזור בתחומים שהיא יכולה, כמו בתחום הרפואי".

מלחמת אוקראינה רוסיה נאום ולדימיר זלנסקי שגריר ישראל כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד