כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
השרה מאמצת את השיטה

ההכרעה של הגר"ח שעוררה ביקורת, הופכת לקונצנזוס

"אחרי מה שלמדנו בשנתיים האחרונות - מערכת החינוך היא קודש קודשים, ולא סוגרים אותה בכל מחיר", כך אמרה הבוקר שרת החינוך על רקע הזינוק בתחלואה, ולמעשה אימצה באופן רשמי את הכרעתו של הגר"ח זצ"ל לפני כשנתיים, הכרעה שגררה אז ביקרות רבה

ההכרעה של הגר"ח שעוררה ביקורת, הופכת לקונצנזוס
שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: דוד זר

ברוח ימי האבל על מנהיג הציבור החרדי, שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וסיכום חייו, ובמרכזם שנות ההנהגה כמו גם ההכרעות שקיבל בתקופת מגפת הקורונה, נראה כי גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטחון מאמצת את השיטה של הרב קנייבסקי זצ"ל.

אחת ההכרעות שהובילו להתקפות נגד המגזר החרדי ונגד הרב קנייבסקי באופן ישיר, הייתה החלטה הדרמטית בשיא גלי הקורונה הראשונים, להשאיר את מוסדות הלימוד פתוחים בכל מצב חרף החלטות הממשלה. "יותר מסוכן לא ללמוד", התבטא בזמנו שר התורה בקצרה, אך אמירה זו עוררה סערה רבתית במדינה.

במערכת הפוליטית תקפו את הרב קנייבסקי, בראשם מנהיגי האופוזיציה אז, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, שטענו כי החלטת הרב מסכנת את הציבור. היה אף מי שהחריף את הטון ודרש לעצור את הרב זצ"ל.

והנה באופן פלא, בימים אלו בהם אנו חושים בזינוק נוסף בתחלואה, מבהירה שרת החינוך של ישראל כי בשום אופן אסור לסגור את מוסדות הלימוד, והיא דווקא זוכה לתשואות מהציבור הכללי ושתיקה רמה מצד אותם פוליטיקאים שתקפו את מרן זצ"ל.

רק הבוקר (שני) אמרה התייחסה לזינוק בתחלואה בקורונה, והבהירה: "אחרי מה שלמדנו בשנתיים האחרונות - מערכת החינוך היא קודש קודשים, ולא סוגרים אותה בכל מחיר. מערכת החינוך הפתוחה לא הביאה להתפרצויות - אלא לשקט ויציבות".

יפעת שאשא ביטון הרב חיים קנייבסקי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד