כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שרד 12 ניסיונות התנקשות

חשש באוקראינה: שכירי חרב נוספים נשלחו לחסל את זלנסקי

הנשיא פוטין הורה לקבוצת וגנר לחסל את הנשיא זלנסקי, וכן את יד ימינו, אנדריי ארמק, וראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל. קבוצת שכירי חרב ​​הגיעה בימים האחרונים לאוקראינה. עד כה זלנסקי שרד מעל 12 ניסיונות התנקשות

חשש באוקראינה: שכירי חרב נוספים נשלחו לחסל את זלנסקי
זלנסקי ברחובות קייב צילום: צילום מסך

משרד ההגנה האוקראיני הודיע כי קבוצה נוספת של שכירי חרב רוסים מקבוצת וגנר הגיעה לאוקראינה למשימה מיוחדת, להתנקש בחיי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ולהוציא פוליטיקאים אוקראינים בכירים אחרים להורג בשבוע הרביעי מאז תחילת הפלישה.

"קבוצה נוספת של חמושים הקשורים ליבגני פריגוז'ין, תועמלן רוסי המקורב לפוטין ובעלים של קבוצת וגנר, החלה להגיע לאוקראינה בימים האחרונים", כך פרסמה מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה בפוסט בפייסבוק. "המשימה העיקרית של הפושעים היא לחסל את ההנהגה הצבאית והפוליטית הבכירה של אוקראינה", נאמר.

מלבד זלנסקי, מטרות נוספות לשכירי החרב הרוסים הם, ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל, גם אנדריי ארמק, מפיק סרטים אוקראיני ועורך דין המשמש כיועצו הראשי של זלנסקי, כך לפי מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה. "פוטין הורה באופן אישי על התקפה נוספת על ידי אחד מנציגיו", נכתב בפוסט. "כל הניסיונות הקודמים הסתיימו בכישלון ובחיסול של המחבלים".

משרד ההגנה של אוקראינה מדווח כבר במשך שבועות על כך שאלפי שכירי חרב רוסים מחברת הצבא הפרטית וגנר, נכנסו לאוקראינה. "הכובשים הרוסים, לאחר שלא הצליחו להשיג את מטרותיהם במהלך התוקפנות המלאה נגד אוקראינה, ממשיכים לנסות לערער את היציבות בממשלה האוקראינית, להכשיל את החברה, לשבש את תנועת ההתנגדות ולהאט את שיתוף הפעולה הבינלאומי של אוקראינה", כך פרסמה מנהלת המודיעין הראשית של אוקראינה.

"התוכניות של הקרמלין מוכרות היטב לצבא אוקראינה, לשירותים המיוחדים ולסוכנויות אכיפת החוק", נאמר בפוסט. "אנחנו מוכנים להדוף את התוקפן גם בחזית וגם מאחור. שום פיגוע לא יצליח".

ה"טיימס" הלונדוני דיווח בפברואר על שכירי חרב של כוח וגנר שהוטסו מאפריקה במשימה לערוף את ראשו של זלנסקי. ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, הכריז על עוצר לילי בתגובה, והזהיר כי כל התושבים שיוצאים החוצה עלולים להיחשב בטעות כקבוצות חבלה וסיור של האויב.

פריגוז'ין, איש עסקים רוסי עם קשרים הדוקים עם הקרמלין, היה בין כמה אוליגרכים רוסים שחטפו סנקציות על ידי ממשל ביידן מוקדם יותר החודש בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה.

על פי דיווחים בעולם, הוא התומך הפיננסי של קבוצת וגנר, אם כי הוא הכחיש בעקביות כל זיקה לכוח וגנר. פריגוז'ין מתואר לפעמים כשף של פוטין, פריגוז'ין כבר חטף סנקציות על ידי ארה"ב ונשאר ברשימת המבוקשים של ה-FBI על התערבות לכאורה בבחירות בארה"ב מתחילת 2014 עד לפחות 2018 באמצעות סוכנות המחקר לאינטרנט בסנט פטרסבורג, שכונתה "הטרול".

פקידים אוקראינים דיווחו כי זלנסקי שרד מעל 12 ניסיונות התנקשות. מלבד החמושים של וגנר, דיווחים מצביעים על כך שגם לוחמים צ'צ'נים ניסו לחסל פוליטיקאים אוקראינים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי כח וגנר חיסול פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד