כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שמו עין על יורש

המודיעין האוקראיני: האליטה ברוסיה מתכננת להפיל את פוטין

קבוצה של אליטות רוסיות קשרו לכאורה קשר להפיל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו"להחזיר את הקשרים הכלכליים" עם המערב, כך לפי המודיעין האוקראיני. "הרעלה, מחלה פתאומית, או תאונה" אלו נמצאים בתכנון

המודיעין האוקראיני: האליטה ברוסיה מתכננת להפיל את פוטין
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

"האליטה של ​​רוסיה שוקלת לסלק את פוטין", כך על פי פוסט בפייסבוק שפורסמו אמש (ראשון) במנהל המודיעין הראשי של משרד ההגנה של אוקראינה. המשרד טען כי נוצרה ברוסיה קבוצה של "אנשים משפיעים" שרוצה להוציא את פוטין מהשלטון בהקדם האפשרי ולהחזיר את הקשרים הכלכליים עם המערב, שנהרסו במלחמה באוקראינה".

המודיעין טוען כי הקבוצה כבר שמה עין לעבר אלכסנדר בורטניקוב, המנהל הראשי של שירות הביטחון הפדרלי וחבר במעגל הפנימי של פוטין, כיורשו של הנשיא. הדירקטוריון טען שבורטניקוב ופוטין הסתכסכו לאחר שפוטין האשים אותו ב"טעויות קטלניות בפלישה האיטית והיקרה לאוקראינה".

"בורטניקוב והמחלקה שלו היו אחראים לניתוח מצב הרוח של אוכלוסיית אוקראינה והיכולת של הצבא האוקראיני", נמסר מהדירקטוריון. משרד ההגנה האוקראיני טען כי המודיעין הגיע ממקורות רוסיים, ש"שוקלים אפשרויות שונות להרחקת פוטין מהשלטון", כולל חיסול אפשרי.

שינוי ההנהגה עשוי להיות גם "ניסיון לבסס שיתוף פעולה עם הרשויות האוקראיניות", ככל שהמלחמה נמשכת, נכתב בפוסט. הכלכלה הרוסית נחנקה על ידי סנקציות שהטילו ארצות הברית ובעלות בריתה בנאט"ו. הסנקציות הפעילו לחץ הולך וגובר על פוטין, שהאמין שהפלישה שלו לאוקראינה - כעת בשבוע הרביעי שלה תסתיים תוך מספר ימים.

ברחבי העולם, אוליגרכים רוסים רבי השפעה סובלים קשות, נכסיהם היקרים נתפסו והוחרמו על ידי מדינות מערביות, ורבים נמלטו חזרה לארץ האם או לאומות ידידותיות יותר.

מודיעין ולדמיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה חיסול פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד