י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפער המפתיע בין 'הארץ' לחינמון

סיקור חריג על הלוויית הרב קנייבסקי: כמה אנשים השתתפו?

הלוויית הענק של הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל מעסיקה את העיתונות המודפסת כולה ︎| בעוד העיתונות החרדית דיווחה על מאות אלפי משתתפים - בעיתונות הכללית נקטו במספרים משוערים ︎| לפי 'מעריב' - כ-750 אלף השתתפו, לפי 'הארץ' - כחצי מיליון ולפי 'ישראל היום' - כ-350,000 בלבד השתתפו • 'בחדרי חרדים' עם הסיקור הנרחב בעיתונות

סיקור חריג על הלוויית הרב קנייבסקי: כמה אנשים השתתפו?
שערי העיתונים על הלוויית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צילום: בחדרי חרדים

שערי העיתונים הוקדשו הבוקר (שני) לסיקור מסע הלוויית הענק של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל. מסע הלוויה שמשך אליו מאות אלפי אנשים, מעסיק לא רק את העיתונות החרדית, אלא גם תופס מקום של כבוד בעיתונות הכללית.

המודיע

'המודיע', ביטאון אגודת ישראל המשתייך לחסידות גור, הקדיש את מלוא עמוד השער לסיקור הלווייתו והאבל על הסתלקותו של שר התורה. "בני ברק עטתה קדרות בהלוויית ענק רוויית כאב בה ליוו למנוחות את מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל", נכתב בכותרת הראשית.

יתד נאמן

'יתד נאמן', ביטאונה הרשמי של תנועת דגל התורה, פרסם "גיליון אבל" מיוחד שהופץ חינם בכל הריכוזים החרדיים. בשער הופיעה תמונה ממאות אלפי המלווים שגדשו את עיר התורה בני ברק, לצד דברי ההספד שנשא הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

המבשר

'המבשר', ביטאונה הרשמי של תנועת 'שלומי אמונים', סיקר והבליט את מסע הלוויה בשער, אך באוזן שמאל דיווחו על אירוע יובל העשור בחסידות ויז'ניץ. "מאות אלפים השתתפו במסע הלוויית מרן הגאון רבי שמריהו יוסף חיים קניבסקי זצוק"ל", נכתב בכותרת הראשית.

הפלס

'הפלס', ביטאונו של "הפלג הירושלמי", סיקרו את מסע הלוויה עם כותרת בעמוד השער: "מאות אלפים השתתפו במסע הלוויית הגאון האדיר רבי שמריהו יוסף חיים קניבסקי זצוק"ל בבני ברק". בשער הביטאון גם ביקשו מהציבור להתפלל לרפואת הגרב"ש דויטש, ועוד כמה ידיעות פחות חשובות.

הדרך

'הדרך', ביטאונה הרשמית של תנועת ש"ס, הקדיש את השער להלוויית שר התורה. "מאות אלפי יהודים זעקו: 'ה' הוא האלוקים, ה' הוא האלוקים'", נכתב בכותרת הראשית לצד המילים: "ויהי בנסוע הארון". באוזן שמאל הופיע דיווח על "הרס הגיור".

מרכז העניינים

'מרכז העניינים', עיתון שבועי המופץ חינם בימי שני, אף הפיק "מוסף אבל מיוחד" עם "רגעים, זיכרונות ורשמים" מחייו של שר התורה. גם העמוד הראשי של העיתון הוקדש כולו ל-"הלוויית הענק שטרם נראתה כמותה בישראל".

שחרית

'שחרית', עיתון יומי המופץ באופן דיגיטלי, הקדיש את השער כולו לסיקור כואב על מסע הלוויה, ציטוט ההספדים ותיעוד נרחב מהלוויית הענק.

ידיעות אחרונות

'ידיעות אחרונות', "העיתון של המדינה", פרסם שער מכובד על הלוויית שר התורה. כותרת זועקת, תיאורים מלאי השראה וטורי יגון ואבל.

הארץ

'הארץ', עיתון המזוהה עם חוגי השמאל במדינה, שינה מהרגלו וסיקר את הלוויה בצורה מכובדת עם כותרת: "כחצי מיליון איש השתתפו בהלוויית הרב קנייבסקי".

ישראל היום

'ישראל היום', עיתון המזוהה עם חוגי הימין במדינה, סיקר את הלוויה עם כותרת: "אדם ששקול נגד כל העם". לפי העיתון, "כ-350 אלף אנשים התקשו להיפרד מגדול הדור".

מעריב

'מעריב' סיקר את הלוויה עם כותרת ראשית: "כבוד אחרון". לפי העיתון, "כ-750 אלף בני אדם הגיעו אתמול לבני ברק ללוות את הרב חיים קנייבסקי זצ"ל בדרכו האחרונה".

 

הרב חיים קנייבסקי הארץ ישראל היום מעריב ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד