ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מצה"ל ועד המשטרה

כמה עלתה למדינה הלוויית הרב קנייבסקי?

המבצע המשטרתי, הסיוע הצה"לי, ההירתמות של משרד התחבורה, סגירת הכבישים: העלות המצטברת של הלוויית מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל למדינה מסתכמת בכ-1.5 מיליארד שקלים

כמה עלתה למדינה הלוויית הרב קנייבסקי?
הלווית שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צילום: שוקי לרר

העלות המצטברת של הלוויית מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל למדינה מסתכמת בכ-1.5 מיליארד שקלים. כך על פי ניתוח שביצעה חברת המידע העסקי COFACE BDI.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-COFACE BDI, שצוטטה ב'מאקו' - מסבירה כי מדובר בהפסד התוצר (המונח מבטא את שוויים של כלל הסחורות והשירותים שיש להם ערך כספי), כתוצאה מ"סגירת" גוש דן בעקבות ההלוויה ההמונית. "בנוסף, כמובן יש להתייחס לעלות אלטרנטיבית של שרותי המשטרה שמופנים לטובת ההלוויה ולא לטובת ביטחון פנים (פשיעה), וכמובן גם עלות אלטרנטיבית של שרותי ביטחון ובריאות באזור גוש דן".

החישובים כוללים בין היתר את הקצאת 3,000 שוטרים ושוטרות לטובת ההלוויה. הסיוע של צה"ל, שהודיע כי יסייע למשטרה, כאשר אצטדיון רמת גן הפך למנחת חירום ובו מסוקים שהיו בכוננות עם צוותים של יחידת החילוץ 669, לצד פלוגות אלונקאים שנפרסו בשטח וחיל האוויר וכך גם צילומים מהאוויר לטובת המשטרה.

כמו כן, בתי ספר היו סגורים, עובדים לא הגיעו לעבודה ולא יכולים לעבוד מהבית, עובדים שנשארו בבית, עסקים רבים בהם חנויות ומוסכים שהיו סגורים משום שהפועלים והעובדים לא הגיעו.

כך גם, רכבת ישראל הפעילה אתמול 10 רכבות מיוחדות מחצות ועד הבוקר מתחנת נבון בירושלים לבני ברק. 11 אלף נוסעים השתמשו בשירותי הרכבות.

הרב חיים קנייבסקי מסע הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד