י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"תיקעו יתד"

עמיחי שיקלי קרא את הספר והזדעזע: "להתעורר"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי קרא את הספר 'בדואיסטן' והזדעזע. "כדאי להתעורר מהמיתוס שהציונות סיימה עם האתגרים שלה. יש לנו אתגר עצום בנגב"

עמיחי שיקלי קרא את הספר והזדעזע: "להתעורר"
הכוחות בפינוי נטיעות קק"ל בנגב צילום: ישי ירושלמי

ח"כ עמיחי שיקלי מ'ימינה' שכידוע לא הצטרף לממשלה בראשה עומד ראש מפלגתו, פרסם סרטון שבו הוא קורא לציבור הרחב ללמוד מקרוב על המתרחש בנגב באמצעות ספר חדש שיצא לאור בשם 'בדואיסטן'.

לדברי שיקלי: "יש איזה מיתוס רווח כאילו הציונות סיימה עם האתגרים שלה, ואנחנו לא צריכים יותר ליישב את הגליל וליישב את הנגב. ואפשר כולנו מה שנקרא בין חדרה לגדרה, בהייטק, בנוחות. אבל המיתוס הזה כדאי להתעורר ממנו. כי המציאות בגליל ובנגב בפרט היא מאוד מאוד מורכבת". 

שיקלי הוסיף: "באזור הנגב יש לנו אתגר עצום בכל מה שקשור להפקרות מוחלטת בנושא של תכנון ובניה בפזורה הבדואית, שחונה על יסודות שהם יסודות אידיאולוגיים לאומניים שהתעצמו בשנים האחרונות. בגלל תופעה של נישואים בפוליגמיה עם נשים מאיזור חברון, מיטא, מסומוע". 

לדבריו: "ראינו את הדברים האלה גם באירועי 'שומר החומות', וגם באירועים האחרונים סביב הניסיונות לטעת עצים בנגב. דבר שגם הוא נעשה בממשלה הנוכחית גם כן – וזה לא מובן מאליו". 

בסיום הסרטון הציג שיקלי עותק של הספר 'בדואיסטן' ואמר: "אני קורא לכולכם להצטייד בידע הזה, לקרוא את הספר של תנועת רגבים, שכתב מאיר דויטש, ללמוד את הסוגיה. אבל יותר משאני קורא לכם ללמוד את הסוגיה, אני קורא לכם לתקוע יתד בנגב ובגליל. ושמה, בבית שלכם, לשבת ולקרוא את הספר הזה – זה יהיה מושלם".

 

עמיחי שיקלי נטיעות נגב בדואים ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד