כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הכרעה בין עמדות משפטיות

חוות דעת תוגש לגנץ: אלו יישובים יחוברו לחשמל

לאחר דיונים משפטיים, המשנה ליועמ"ש צפויה לפרסם בימים הקרובים חוות דעת בעניין חיבור תשתיות חשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה - כשהיא צריכה להכריע בין שתי עמדות משפטיות לגבי התנאים שבהם צריכים הישובים לעמוד | לאחר שהייעוץ המשפטי יוגש, גנץ יצטרך לקבל החלטה

חוות דעת תוגש לגנץ: אלו יישובים יחוברו לחשמל
מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

מתקדמים הדיונים בעניין חיבור יישובי ההתיישבות הצעירה לחשמל ול'בחדרי חרדים' נודע היום (שני) כי המשנה ליועצת המשפטית לממשלה צפויה לפרסם בקרוב חוות דעת בעניין, ושר הביטחון בני גנץ יצטרך להחליט.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, לענייני משפט אזרחי, כרמית יוליס, תצטרך להכריע בחוות דעתה בין שתי עמדות משפטיות בעניין חיבור החשמל להתיישבות הצעירה, יישובים יהודים לא מוסדרים השוכנים ביהודה ושומרון.

העמדה של יועמ"ש איו"ש היא שרק ישובים שנמצאים בהסדרה בפועל, שלמעשה מדובר בין 5 ל-16 ישובים. מנגד, העמדה של היועמ"ש במשרד הביטחון היא לאפשר לחבר לחשמל כל ישוב שיש לו אופק הסדרתי ומדובר על כ-35 ישובים.

לפני מספר שבועות נערך דיון במשרד המשפטים בהשתתפות המשנה יוליס, והיא צפויה לפרסם בקרוב את הכרעתה בעניין. היא ביקשה שהצדדים, יועמ"ש איו"ש והיועמ"ש במשרד הביטחון, יגיעו לניסוח מוסכם. 

לאחר שהייעוץ המשפטי יוגש לשולחנו, שר הביטחון גנץ יצטרך לקבל החלטה על החיבור לחשמל, שאמור להיעשות דרך צו אלוף של פיקוד מרכז יהודה פוקס.

יעוץ משפטי ההתיישבות הצעירה חשמל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד