י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
השב"כ קיבל הוראה להיערך

דיווח: בנט בדק אפשרות לטוס לקייב המופגזת

ראש הממשלה בנט שקל בסוף השבוע האחרון להמריא לקייב המופגזת כדי להיפגש עם זלנסקי לבקשתו. השב"כ קיבל הוראה להיערך אבטחתית למשימה מורכבת שכזו ולצד זאת בנט הציב תנאי ברור כדי שזה יקרה

דיווח: בנט בדק אפשרות לטוס לקייב המופגזת
מטוסו של רה"מ בנט צילום: באדיבות המצלם

במסגרת מאמצי התיווך אותם מוביל ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט, בסוף השבוע נבדקה אפשרות שימריא לקייב בירת אוקראינה למרות ההפגזות, כדי להיפגש עם הנשיא ולודימיר זלנסקי שלא יצא את העיר מזה כחודש.

על פי הדיווח ב-ynet, בימים האחרונים קיימו ירושלים וקייב מגעים בדבר האפשרות שבנט יגיע לקייב וייפגש עם הנשיא במסגרת מאמצי התיווך, כשהתנאי הישראלי היה לראות התקדמות משמעותית במגעים.

הגדילו בלשכת ראש הממשלה וביקשו מהשב"כ להכין תכנית אבטחה מפורטת להגעתו של נפתלי בנט לבירת אוקראינה המופגזת, כאשר שלושה ראשי ממשלה עשו זאת לפניו בשבוע שעבר, ראשי ממשלות פולין, צ'כיה וסלובניה שהגיעו לפגישה עם זלנסקי באמצעות הרכבת התחתית.

גורמים בירושלים הבהירו כי ראש הממשלה בנט לא יגיע כדי להצטלם, אלא רק אם יהיה בכך ערך של ממש לתועלת המגעים לסיום הלחימה. גורמי ביטחון בישראל הביעו חשש חריף מביקור של בנט בקייב לאור הלחימה הנמשכת. ההסתייגות הזו היא שבלמה ביקור של בנט בקייב אחרי פגישתו עם ולודימיר פוטין בארמון הקרמלין במוצאי שבת לפני שבועיים.

ולדימיר זלנסקי נפתלי בנט קייב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד